Исторические этапы развития маркетинга
Зміст
Вступ
1. Початок запровадження маркетингу
2. Причини появи і розвитку маркетингу
3. Походження та еволюція концепції маркетингу
Висновки
Список використаної літератури
Вступ
Орієнтація підприємства чи особи у ринковому середовищі, досягнення передбачуваного успіху можливість прийняти непросте рішення залежить від багатьох чинників, і, насамперед, від пізнання цього середовища, уміння правильно його оцінити. Особливої значимості це набуває для функціонування підприємницьких структур. Для фірми важливим є з 'ясувати, які товари виробляти чи продавати, які ціни встановлювати на продукцію, які засоби комунікації використовувати в умовах жорсткої конкуренції. Тільки вміле вирішення всіх цих питань може служити підставою для досягнення успіху відповідною структурою чи окремою особою.
Чи допоможе в цьому маркетинг? Очевидно. Світова практика і теорія, перші несміливі кроки вітчизняних підприємств у цьому напрямку є достатнім підтвердженням викладеного вище.
Часто маркетинг розуміють як рекламу, продаж:, або збут продукції. Слід відзначити, що поняття маркетингу є значно ширшим, яке охоплює цілу сукупність дій і чинників.
У процесі ринкових перетворень, що відбуваються в економіці нашої держави, більшість вітчизняних підприємств стикаються з проблемами збуту своєї продукції, фінансовими труднощами тощо
Значення маркетингу в сучасній політиці фірми оцінити практично неможливо, адже управління маркетингом — найважливіша частина стратегічного управління фірмою, а маркетинговий ппан — основна частина бізнс-плану фірми.
Термін «маркетинг» походить від слова англійського походження «marketing», що означає продаж, збут, ринкова діяльність. Його появу пов'язують з американськими фермерами, які, шукаючи ринок збуту продукції, ввели поняття «Market Getting», що означало оволодіння ринком. Пізніше це словосполучення дало єдине слово — «маркетинг».
В узагальненому виді маркетинг — це система організації і збуту товарів, спрямована на задоволення потреб конкретних споживачів і користувачів та на одержання прибутку фірмою на основі дослідження і прогнозування ринку.
Елементи знання ринку в Україні почали зароджуватися лише на рубежі 80 і 90-х рр. XX ст. спочатку у виробничо-збутовій діяльності, зокрема промисловості і надання різноманітних послуг, а згодом — у інших галузях народного господарства.
Становлення маркетингу як науки проходило сторіччями і історично склалось в результаті еволюційного розвитку дрібних, середніх і великих товаровиробників, зміни потреби цивілізованих суспільств, їх запитів і вимог та коливань ринкового співвідношення попиту (запитів і вимог) і пропозиції (можливостей задоволення останніх).
Виникнення і розвиток маркетингу як теорії та підприємницької практики зумовлені розвитком економічних відносин між суб'єктами господарської діяльності і зростанням продуктивності праці, яке стало наслідком науково-технічного прогресу, широкого застосування машин та обладнання, спеціалізації і розподілу праці
У кінці 20-х — на початку 30-х років велика депресія, яка охопила світову економіку, стала каталізатором процесу формування маркетингу і прискорила прийняття його на озброєння на підприємствах.