Лечебная физическая реабилитация при сколиозе

Сколіоз - це захворювання опорно-рухового аппарата, що характеризується викривленням хребта у фронтальній (бічній) площині з розворотом хребців навколо своєї осі, що веде до порушення функції грудної клітки, а також до косметичних дефектів.

Хребет, якщо дивитися на нього ззаду, повинен бути прямим. У деяких він, проте, приймає S-подібну форму (сколіоз). У легких випадках це не веде до яких-небудь ускладнень. При значному викривленні хребта, коли він повертається навколо своєї осі, іноді виникають болі і його здатність нормально функціонувати зменшується. З погляду біомеханіки, процес формування сколіотичної деформації - це результат взаємодії чинників, що порушують вертикальне положення хребта, і пристосовних реакцій, направлених на збереження вертикальної постави.

Сколіози бувають вроджені і набуті. Вроджені сколіози пов'язані з пороками розвитку хребта. Вроджений сколіоз може проявитись через кілька років. Зазвичай всі сколіози належать до групи вроджених патологій. Іноді відразу після народження дитини лікарі фіксують певний кістковий дефект: недостатність хребців, один чи два зайвих, півхребця, зрощені ребра тощо. Всі вроджені патології - наслідки утробного розвитку плода. Річ у тім, що опорно-руховий апарат дитини формується протягом перших трьох місяців вагітності матері, тому нездорові звички батьків, шкідливі умови праці чи хвороби матері у перші місяці вагітності, а також екологічні чинники дуже негативно впливають на формування і розвиток скелета дитини.

Деякі сколіози виявляють у період інтенсивного росту дитини (5-7 років), їх називають ранніми і теж зараховують до групи вроджених

У таких випадках спостерігається порушення у нервово-м'язовому апараті, тобто у м'яких тканинах, яке неможливо визначити відразу після народження. Варто зазначити: чим раніше хвороба почала даватися взнаки, тим більша ймовірність її прогресування.

Корегуюча гімнастика при сколіозі.

Метою коригуючої гімнастики є формування правильної постави і виправлення дефектів постави, якщо вони вже є. Задачі:

активізація загальних і локальних обмінних процесів; формування м'язового корсета;

вироблення силової і загальної витривалості м'язів тулуба; тренування рівноваги, поліпшення координації рухів; відновлення дихального стереотипу;

нормалізація емоційного тонусу;

навчання зоровому і кінестетичному сприйняттю правильної постави і підтримці її у всіх початкових положеннях;

зміцнення зведень стоп.

Загальні задачі розв'язуються шляхом підбору спеціальних і загальнорозвиваючих вправ, відповідних зросту і фізичній підготовленості дітей. Виправлення дефектів постави досягається за допомогою спеціальних вправ, їх вживання дає можливість змінити кут нахилу тазу, відновити симетричне положення крил клубових кісток, надпліч, лопаток, виправити положення голови, величину вигинів хребта.

Ціль ЛФК: добитися можливої компенсації основної дуги та стабілізації деформації.

Заняття індивідуальні і групові. Індивідуальні з дітьми до 5 років і по показах. Групові: дошкільна група 5-7 років, молодша шкільна 1-4 клас, старша шкільна 5-11 клас. Заняття проводяться 3 рази на тиждень, по 45-50 хвилин, для дошкільного віку - 30-40 хвилин.

Ефективність вживання спеціальних вправ багато в чому залежить від початкових положень. Найефективнішими для розвитку м'язів корсета і усунення дефектів постави є такі, при яких навантаження на хребет по осі і вплив кута нахилу тазу на тонус м'язів мінімальні. До таких відносяться положення лежачи на спині, на

1 2 3 4 5 6

Похожие работы

Рефераты

Курсовые

Дипломные