Образотворче мистецтво з методикою викладання - педагогічна наука
План
1. Мета, завдання та предмет курсу „Образотворче мистецтво з методикою викладання”
2. Історія розвитку сучасної методики образотворчого мистецтва.
3. Роль принципів дидактики у навчально-виховному процесі з образотворчого мистецтва
4. Педагогічні умови навчання образотворчого мистецтва.
5. Методологічні засади викладання образотворчого мистецтва у початковій школі.
Література.
1. Мета, завдання та предмет курсу „Образотворче мистецтво з методикою викладання”
Методика, як вчення про методи викладання, є важливою складовою такої галузі педагогічної науки, як дидактика
Образотворче мистецтво з методикою викладання – це педагогічна наука, адже предметом її дослідження є процес формування образотворчих знань, умінь та навичок в умовах навчання дітей у початковій школі. Образотворче мистецтво з методикою викладання в початкових класах визначає основи образотворчої грамоти для учнів 1-4 класів і пропонує ефективні методи, прийоми і форми організації процесу естетичного виховання молодших школярів, формування у них емоційно-ціннісного ставлення до себе, навколишнього світу і творів мистецтва.
Для успішної підготовки вчителів початкових класів до навчальних планів педагогічних факультетів гуманітарних університетів включено навчальний предмет „Образотворче мистецтво з методикою викладання”. „Образотворче мистецтво з методикою викладання” належить до фундаментальних дисциплін, які формують професійні якості майбутніх педагогів початкових класів.
„Образотворче мистецтво з методикою викладання” як навчальна дисципліна має на меті формування основ професійно-педагогічної свідомості вчителя початкових класів шляхом ознайомлення студентів педагогічних факультетів з основами образотворчої грамоти, з найефективнішими формами організації навчального процесу, найдоцільнішими методами і прийомами навчання молодших школярів на сучасному етапі розвитку школи і науки про дитячу художню творчість. У ході її досягнення реалізовуються наступні завдання:
- опанування майбутніми вчителями початкових класів знаннями теорії, історії, методів наукових досліджень в галузі образотворчого мистецтва з методикою викладання;
- оволодіння знаннями про цілі і засоби, плани і програми педагогічної діяльності і педагогічного спілкування, об’єкти і суб’єкти педагогічної взаємодії, усвідомлення професійно-значущих цінностей;
- оволодіння студентами інтелектуальними та практичними вміннями вирішувати завдання викладання образотворчого мистецтва у початкових класах і сучасними вимогами до уроку та підготовки вчителя до нього;
- створення основи для наступного формування творчого підходу до діяльності вчителя початкових класів у школі.
Предмет курсу: зміст, форми організації навчально-виховного процесу та методи викладання образотворчого мистецтва у початкових класах.
У курсі „Образотворче мистецтво з методикою викладання” висвітлюється мета, завдання і зміст вивчення образотворчого мистецтва в початкових класах, розкриваються засоби, методи, прийоми навчально-виховної діяльності учнів на уроках образотворчого мистецтва у початковій школі, форми організації естетичного виховання молодших школярів в позакласній, позаурочній роботі та засоби підвищення ефективності навчально-виховної роботи з образотворчого мистецтва.
Структура методики продиктована вимогами діючої програми з образотворчого мистецтва