Образотворче мистецтво з методикою викладання - педагогічна наука

План 

1. Мета, завдання та предмет курсу „Образотворче мистецтво з методикою викладання”  

2. Історія розвитку сучасної методики образотворчого мистецтва.  

3. Роль принципів дидактики у навчально-виховному процесі з образотворчого мистецтва  

4. Педагогічні умови навчання образотворчого мистецтва.  

5. Методологічні засади викладання образотворчого мистецтва у початковій школі.  

Література.   


1. Мета, завдання та предмет курсу „Образотворче мистецтво з методикою викладання”

Методика, як вчення про методи викладання, є важливою складовою такої галузі педагогічної науки, як дидактика

Методика конкретизує на навчальному матеріалі основні категорії дидактики: цілі, зміст, організаційні форми та методи навчання. На рівні предметного змісту вона відповідає на запитання: як найкраще навчати, розвивати і виховувати школярів у процесі засвоєння навчального матеріалу? Тобто методика виступає своєрідним „інструментарієм” для вчителя в його педагогічно-практичній роботі.

Образотворче мистецтво з методикою викладання – це педагогічна наука, адже предметом її дослідження є процес формування образотворчих знань, умінь та навичок в умовах навчання дітей у початковій школі. Образотворче мистецтво з методикою викладання в початкових класах визначає основи образотворчої грамоти для учнів 1-4 класів і пропонує ефективні методи, прийоми і форми організації процесу естетичного виховання молодших школярів, формування у них емоційно-ціннісного ставлення до себе, навколишнього світу і творів мистецтва.

Для успішної підготовки вчителів початкових класів до навчальних планів педагогічних факультетів гуманітарних університетів включено навчальний предмет „Образотворче мистецтво з методикою викладання”. „Образотворче мистецтво з методикою викладання” належить до фундаментальних дисциплін, які формують професійні якості майбутніх педагогів початкових класів.

Образотворче мистецтво з методикою викладання” як навчальна дисципліна має на меті формування основ професійно-педагогічної свідомості вчителя початкових класів шляхом ознайомлення студентів педагогічних факультетів з основами образотворчої грамоти, з найефективнішими формами організації навчального процесу, найдоцільнішими методами і прийомами навчання молодших школярів на сучасному етапі розвитку школи і науки про дитячу художню творчість. У ході її досягнення реалізовуються наступні завдання:

  • опанування майбутніми вчителями початкових класів знаннями теорії, історії, методів наукових досліджень в галузі образотворчого мистецтва з методикою викладання;
  • оволодіння знаннями про цілі і засоби, плани і програми педагогічної діяльності і педагогічного спілкування, обєкти і субєкти педагогічної взаємодії, усвідомлення професійно-значущих цінностей;
  • оволодіння студентами інтелектуальними та практичними вміннями вирішувати завдання викладання образотворчого мистецтва у початкових класах і сучасними вимогами до уроку та підготовки вчителя до нього;
  • створення основи для наступного формування творчого підходу до діяльності вчителя початкових класів у школі.

Предмет курсу: зміст, форми організації навчально-виховного процесу та методи викладання образотворчого мистецтва у початкових класах.  

У курсі „Образотворче мистецтво з методикою викладання” висвітлюється мета, завдання і зміст вивчення образотворчого мистецтва в початкових класах, розкриваються засоби, методи, прийоми навчально-виховної діяльності учнів на уроках образотворчого мистецтва у початковій школі, форми організації естетичного виховання молодших школярів в позакласній, позаурочній роботі та засоби підвищення ефективності навчально-виховної роботи з образотворчого мистецтва.

Структура методики продиктована вимогами діючої програми з образотворчого мистецтва

1 2 3 4 5 6

Схожі роботи

Реферати

Курсові

Дипломні