Питання теорії і практики розвитку мови в процесі формування елементарних математичних уявлень у дітей дошкільного віку
У сучасних дослідженнях радянських психологів і педагогів (П. Я- Гальперін, В- В. Давидов, М. М. Поддьяков, Н. І. Непомняща та ін. ) дедалі більше підкреслюється необхідність навчати дітей узагальнених прийомів і способів діяльності.
Таким чином, протягом останніх років методика поповнилась теоретичними дослідженнями і різними конкретними рекомендаціями, що значно підвищило загальнорозвиваючий ефект навчання
Однією з актуальних проблем методики формування елементарних математичних уявлень є проблема наступності у роботі дитячого садка і школи, а у зв'язку з цим подальша розробка найефективніших методів та методичних Прийомів навчання. Вивчення математики у початковій школі передбачає досить широку і глибоку орієнтацію дітей у кількісних і просторових відношеннях навколишньої дійсності. Сучасне ж навчання математики у дитячому садку не завжди повною мірою розв’язує це завдання. Нерідко математичні знання діти засвоюють формально, без належного розуміння їх. Однією з причин такого рівня знань е недостатня розробленість окремих методичних Питань. Так, сучасне навчання математики у дитячому садку багато в чому спирається на вербальні (словесні) методи, що дають змогу формувати у дітей конкретні знання, уміння й навички, і недостатньо орієнтується на методи, які сприяють розвитку у "Дітей пізнавальних інтересів і здібностей, логічності викладу.
Досі в методиці навчання математики в дитячому садку немає чітких показників математичного розвитку дітей дошкільного віку. Часто рівень Математичного розвитку дитини визначають, виходячи, передусім, із обсягу, суми окремих знань, тоді як розвиток забезпечується системою цих знань. У зв'язку з цим дуже гостро стоїть проблема розробки принципів відбору та систематизації математичних знань.
Поряд з цим здійснюється дальша наукова розробка проблеми навчання дітей дошкільного віку узагальнених способів пізнавальної діяльності, широкого використання матеріалізованих форм наочності (схеми, моделі, графіки). Застосування схем, моделей, графіків у педагогічному процесі дитячого садка сприятиме розвитку в дітей пізнавальної активності, здатності творчо використовувати раніше здобуті знання.
Досвід роботи у дошкільних закладах показує, що більше уваги слід приділяти розвиткові мови в процесі формування елементарних математичних уявлень. В зв'язку з цим необхідно вивчати особливості оволодіння дошкільниками математичною термінологією, елементарною математичною логікою.
Значні труднощі спостерігаються в організації процесу навчання, зокрема навчання математики у малокомплектному дитячому садку. Позитивне розв'язання цих проблем поліпшить математичну підготовку дітей до школи.