Питання теорії і практики розвитку мови в процесі формування елементарних математичних уявлень у дітей дошкільного віку

здобутих в результаті на­вчання на заняттях і поза ними. Дослідження показало, що у дітей у віці 2—3 роки починають формуватися перші уявлення про кількість, вони вже вміють виділити одини­ці з множини, порівнювати предмети за кількістю навіть без "будь-якого цілеспрямованого навчання. До 4—5 років. вони спонтанно оволодівають деякими лічильними опера­ціями не лише наочно, айв уяві. Проте дітям молодшого віку завдання, що потребували застосування міри, без спеціального навчання виявились недоступними. Діти на­віть, старшого дошкільного віку стихійно вимірюванням не оволодівали. Процес оволодіння мірою "як засобом зістав­лення величин можна і слід організувати у дошкільному віці і він дає високий загальнорозвиваючий ефект.

У сучасних дослідженнях радянських психологів і педагогів (П. Я- Гальперін, В- В. Давидов, М. М. Поддьяков, Н. І. Непомняща та ін. ) дедалі більше підкреслює­ться необхідність навчати дітей узагальнених прийомів і способів діяльності.

Таким чином, протягом останніх років методика попов­нилась теоретичними дослідженнями і різними конкрет­ними рекомендаціями, що значно підвищило загальнороз­виваючий ефект навчання

Однак в теорії і практиці до­шкільного виховання є ще ряд нерозв'язаних проблем.

Однією з актуальних  проблем методики формування елементарних математичних уявлень є проблема наступ­ності у роботі дитячого садка і школи, а у зв'язку з цим подальша розробка найефективніших методів та методичних Прийомів навчання. Вивчення математики у початковій школі передбачає досить широку і глибоку орієнтацію дітей у кількісних і просторових відношеннях навколиш­ньої дійсності. Сучасне ж навчання математики у дитячо­му садку не завжди повною мірою розв’язує це завдання. Нерідко математичні знання діти засвоюють формально, без належного розуміння їх. Однією з причин такого рів­ня знань е недостатня розробленість окремих методичних Питань. Так, сучасне навчання математики у дитячому садку багато в чому спирається на вербальні (словесні) методи, що дають змогу формувати у дітей конкретні знання, уміння й навички, і недостатньо орієнтується на методи, які сприяють розвитку у "Дітей пізнавальних інте­ресів і здібностей, логічності викладу.

Досі в методиці навчання математики в дитячому сад­ку немає чітких показників математичного розвитку ді­тей дошкільного віку. Часто рівень Математичного розвит­ку дитини визначають, виходячи, передусім, із обсягу, суми окремих знань, тоді як розвиток забезпечується систе­мою цих знань. У зв'язку з цим дуже гостро стоїть пробле­ма розробки принципів відбору та систематизації математичних знань.

Поряд з цим здійснюється дальша наукова розробка проблеми навчання дітей дошкільного віку узагальнених способів пізнавальної діяльності, широкого використання матеріалізованих форм наочності (схеми, моделі, графіки). Застосування схем, моделей, графіків у педагогічному процесі дитячого садка сприятиме розвитку в дітей пі­знавальної активності, здатності творчо використовувати раніше здобуті знання.

Досвід роботи у дошкільних закладах показує, що біль­ше уваги слід приділяти розвиткові мови в процесі фор­мування елементарних математичних уявлень. В зв'язку з цим необхідно вивчати особливості оволодіння дошкіль­никами математичною термінологією, елементарною ма­тематичною логікою.

Значні труднощі спостерігаються в організації процесу навчання, зокрема навчання математики у малокомплектному дитячому садку. Позитивне розв'язання цих проблем поліпшить математичну підготовку дітей до школи.

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Схожі роботи

Реферати

Курсові

Дипломні