Морський транспорт світу

План:
 
Вступ. 
1. Значення морського транспорту в світовій економіці. 
2. Сучасні маршрути морського транспорту. 
3.  Технічні засоби морського транспорту світу.  Світовий флот. 
4.  Розміщення морського транспорту світу. 
5. Висновки. 
 


Вступ:
            Розглядаючи транспорт світу, варто звернути увагу на його місце в загальній світовій транспортній системі.  За обсягом і структурою транспортних перевезень визначають рівень розвитку та особливості структури господарства країни чи регіону, а за конфігурацією транспортної мережі - особливості та закономірності розміщення господарської діяльності. 
            Морський транспорт служить для зовнішньоекономічних зв'язків.  Лише у деяких країнах, таких як Росія, США, Китай, Канада, Туреччина, Франція, морський транспорт здійснює міжрайонні внутрішні перевезення.  Цей транспорт перевозить понад 80% зовнішньоторговельних вантажів.  Це найбільш дешевий вид транспорту, бо експлуатація морських шляхів невимагає більших витрат на утримання мережі, як у інших видах транспорту.  Сучасні морські судна здатні перевозити вантажі будь-яких розмірів та ваги. 


1. Значення морського транспорту в світовій економіці:
            Транспорт — найважливіша ланка у сфері економічних стосунків.  Він бере участь у створенні продукції та доставці її споживачам, здійснює зв'язок
між виробництвом та споживанням, між різними галузями господарства, між країнами та регіонами.  Він впливає на розвиток господарства і як споживач металу, енергії, деревини, гуми, інших продуктів
						
На нього припадає значна частина основних виробничих фондів та промислово-виробничого персоналу. У світі в системі транспорту працює понад 100 млн. чол.
            Більша частина вантажообороту морського транспорту припадає на наливні вантажі — нафту й нафтопродукти.  Суховантажі мають меншу питому вагу.  В їхній структурі переважають основні масові вантажі, потім — генеральніта другорядні масові. 
            Головною умовою безпечного функціонування світового торгового флоту є його постійне оновлення, збільшення тоннажності суден, підвищення
потужності двигунів, збільшення швидкостей, автоматизація, поліпшення екологічних характеристик.  Питома вага суден у віці понад 10 років становить понад 1/3 складу світового флоту, понад 25 років — 1/20.  У країнах, що розвиваються, та країнах Східної Європи спостерігається тенденція до підвищення питомої ваги старих суден, а це підвищує небезпеку мореплавства.  У структурі морського транспорту переважають спеціалізовані судна —танкери, рудовози, рефрижератори, лісовози, судна типу "Ро-Ро" з горизонтальним способом навантажувально-розвантажувальних робіт.  Більше половини світового флоту становлять танкери, що пов'язано з розвитком світового нафтового ринку. 
 
2. Сучасні маршрути морського транспорту:
 
            Сучасні маршрути океанських лайнерів прагнуть прокладати по дугах великого кола земної кулі, що проходять через крапки відправлення і прибуття.  Так, хоча Йокогама знаходиться майже на одній паралелі із Сан-Франциско, найкоротший маршрут по дузі великого кола проходить північніше, поблизу Алеутських островів.  Найкоротша відстань від
Нью-Йорка до Ліверпула (Англія) проходить біля Великої Ньюфаундлендської банки.  У наші дні існує сім головних океанських маршрутів: 
 
1.  Найбільш пожвавлений північноатлантичний маршрут зв'язує порти атлантичного узбережжя Америки від Канади до Флориди з портами Західної
Європи.  
 
2.  Другий по завантаженості маршрут проходить через Суецький канал.  Тут сходяться шляху з Європи, з атлантичного узбережжя Північної і Центральної Америки в східну Африку, Індію й інші країни південної і південно-східної Азії.  Самий короткий шлях з Європи в Австралію, Китай і Японію проходить теж через Суецький канал; однак маршрути в цю частину земної кулі зі східного узбережжя Сполучених Штатів і з країн Карибського басейну коротше через Панамський канал.  Дотепер багато вантажних маршрутів між Західною Європою й Австралією проходять навколо мису Доброї Надії.  Шлях через Суецький канал на 1600 км коротше, але
через високу плату проходу по каналі більш довгий шлях 
1 2 3 4 5 6