Організація роздрібної торгівлі

Організація роздрібної торгівлі

Для здійснення торговельної діяльності у сфері роздрібної торгівлі формується роздрібна торговельна мережа. Вона включає сукупність стаціонарних пунктів роздрібного продажу, так звану магазинну торгівлю та дрібнороздрібну торговельну мережу.

Дрібнороздрібна торговельна мережа складається із наметів, кіосків, інших нестаціонарних торгових одиниць, які не мають торговельної зали для покупців, та пересувної мережі — спеціально обладнаних різних пристосувань для дрібної торгівлі: автомагазини, ятки, розвозки тощо.

Для характеристики форм організації магазинної роздрібної торгівлі використовують класифікацію роздрібних магазинів, в основу якої покладено низку ознак, що характеризують різні аспекти діяльності торгового підприємства. До цих ознак належать: обсяг послуг, що надаються, асортимент пропонованих товарів, товарна спеціалізація, відносний рівень цін, форма тор­гівлі.

Класифікацію магазинів роздрібної торгівлі за цими ознаками містить табл. 1.

Таблиця 1

Класифікація магазинів роздрібної торгівлі

Класифікаційна ознака

Тип магазина

Характеристика

Обсяг послуг

Самообслуговування

Універсами, супер- та мегамаркети, про­понують товари широкого асортименту, задовольняють потреби людей у продовольчих та непродовольчих товарах

Обмежене обслу­говування

Відносно невеликі магазини, пропону­ють товари повсякденного попиту

Повне обслугову­вання

Фешенебельні універмаги, спеціалізовані магазини елітних товарів

Асортимент пропонованих товарів

Спеціалізовані

Пропонують обмежену групу товарів зі значною глибиною асортименту: магазини одягу, спортивних товарів, будівельних матеріалів

Вузькоспеціалізовані

Магазини з обмеженим асортиментом однотипної продукції, наприклад чоловічого одягу, електроінструментів тощо

Універсальні, тор­говельні центри (комплекси)

Пропонують широкий асортимент різноманітних товарів, поєднують функції універсаму та магазину, який торгує зі знижками

Товарна спеціалізація

Продовольчих товарів

Обслуговують мешканців мікрорайону, в якому розташований магазин

Непродовольчих товарів

Як правило, невеликі магазини, пропонують широкий асортимент непродовольчих товарів

Змішані

Комбіновані магазини, які пропонують дуже широкий асортимент товарів

Рівень цін

Елітні товари з ви­сокими цінами

Магазини, які пропонують товари високої якості з повним набором послуг

Магазини звичай­них цін

Торгують стандартними товарами за нижчими цінами завдяки меншим націнкам та більшому товарообігу

Магазини, які тор­гують за заниженими цінами

Магазини уцінених товарів, пропонують широку номенклатуру товарів. Це вироби, що вийшли з моди, некондиційні або залежалі товари.

Роздрібна торгівля товарами типу «секонд хенд», тобто товарами, які були у вжитку та пропонуються для повторного використання

Форма торгівлі

Магазини звичай­ного типу

Обслуговують покупців з прилавку

Магазини самообс­луговування

Вільний доступ покупців до товару, самостійний вибір товарів

1 2 3 4 5

Схожі роботи

Реферати

Курсові

Дипломні