Правила торгівлі непродовольчими товарами

Роздрібна торгівля непродовольчими товарами в значній мірі регулюється правилами продажу непродовольчих товарів, затверджених наказом МЗЕЗ і торгівлі України №294 від 27. 05. 96 р.

Роздрібна торгівля непродовольчими товарами здійснюється в торгових підприємствах: спеціалізованих, в тому числі фірмових, з універсальним асортиментом непродовольчих товарів. Порядок продажу ювелірних виробів, нафтопродуктів та паливно-мастильних матеріалів, побутового палива, мисливської зброї та набоїв до неї, а також дрібно-роздрібна торгівля та торгівля деякими іншими товарами регулюється окремими нормативними актами.

Специфікою продажу непродовольчих товарів є положення, згідно яких забороняється продаж товарів, на які нормативними документами встановлені гарантійні терміни, без технічного паспорта або інших документів, які його замінюють.

При продажу таких товарів продавець зобов’язаний зробити у гарантійному талоні технічного паспорту відмітку про дату і місце продажу товару за підписом матеріально відповідальної особи, яку завіряють штампом або печаткою, а також представляють інформацію про підприємства (майстерні), які здійснюють гарантійний ремонт.

Розрахунки з покупцями здійснюються через електронні контрольно-касові апарати. Разом з товаром покупцеві обов’язково видається касовий або товарний чек.

Товарний чек виписується на відібрані покупцем технічно-складні товари, а також на деякі непродовольчі товари (тканини, одяг, трикотаж, взуття, килими, меблі, будівельні матеріали та деякі інші товари), в ньому вказується номер або найменування торгового підприємства, назва та ґатунок товару, його ціна, дата продажу, прізвище продавця. Товарний чек виписується у двох примірниках, один з яких видається покупцю.

Відібрані покупцем непродовольчі товари можуть зберігатися у торговому підприємстві на протязі двох годин з відміткою часу оплати на виписаному товарному чеку

Оплачені великогабаритні товари, окрім оформлених для перевезення до дому, можуть зберігатися під охороною магазину на протязі доби. До товару прикріплюється ярлик з вказівкою дати продажу, номеру товарного чеку та табличкою “Продано”.

При продажі взуття його маркування передбачає наявність підприємства-виготівельника, його адреса, товарного (фірмового) знаку, артикулу, номеру моделі, розміру, повноти, ґатунку, дати виготовлення, номеру контролера ВТК, визначення нормативного документу.

В індивідуальну упаковку кожної пари повинна бути вкладена інформація (рекомендації) по її експлуатуванню та догляду за нею.

Продаж взуття в торгових підприємствах, де відсутні умови для їх примірювання, забороняється.

Господарюючий суб’єкти зобов’язаний забезпечити покупця зручними умовами для ознайомлення, вибору та примірювання взуття. Для цього торговельні зали повинні бути обладнані банкетками або ослінчиками, підставками, дзеркалами, килимками, рожками. Інформація про розміри взуття повинна бути представлена у штихмасовій та метричній системах нумерації.

У торговому залі на видному місці обов’язково повинна вивішуватися інформація про гарантійні терміни носіння взуття, яке мається у продажу, їх обчислювання з урахуванням сезонності.

При продажу телерадіотоварів визначається цілісність упаковки, наявність та правильність заповнення супроводжувальних документів, заводських пломб, повнота комплектації.

Зразки телерадіотоварів повинні мати короткі анотації, в яких містяться основні технічні характеристики виробу.

Зона продажу радіотоварів повинна бути забезпечена розетками для підключення в електро- та радіосітку, приладами для перевірки якості радіодеталей, антенними виводами для демонстрації радіоприймачів, телевізорів та інших радіоприладів.

Продавці, які реалізують радіотовари, зобов’язані у присутності покупця перевірити якість, комплектність

1 2 3