Запрошуємо до співпраці виконавців курсових та дипломних робіт на взаємовигідних умовах.

Правові аспекти надання туристичних послуг

План

Ліцензування, отримання дозволу.  

Сертифікація туристичних послуг.  

Категорії об'єктів туристичної інфраструктури.  

Укладання туристичного договору.  


Ліцензування, отримання дозволу 

Як уже зазначалося в попередній публікації, суб'єкти туристичної діяльності - туроператори і турагенти (роз'яснення, що таке туроператор і турагент, подавалося в попередній публікації. - Авт. ) - перед наданням туристичних послуг повинні отримати відповідні ліцензії. Ліцензування туристичної діяльності відбувається з метою створення рівних можливостей на ринку туристичних послуг, забезпечення захисту прав і законних інтересів громадян, захисту навколишнього природного середовища та підвищення рівня туристичного обслуговування1. Ліцензії так і називаються: ліцензія на туроператорську діяльність та ліцензія на турагентську діяльність2. Органом, що здійснює ліцензування туристичної діяльності, є Державна служба туризму і курортів при Міністерстві культури і туризму України3.

Суб'єкт підприємницької діяльності, який отримав ліцензію на туроператорську діяльність, має виключне право на надання послуг з оформлення документів для виїзду за межі України. Крім того, туроператор може здійснювати і турагентську діяльність - уже без отримання відповідної ліцензії.

Підприємства не мають права використовувати у своїй назві слова "туроператор" і "турагент" без отримання ними ліцензії на здійснення відповідної діяльності

Надання туристичних послуг без наявності ліцензії є суттєвим правопорушенням і тягне за собою як адміністративну, так і кримінальну відповідальність. Міра відповідальності (адміністративної чи кримінальної) визначається залежно від розмірів доходів, отриманих від діяльності без наявності ліцензії. Так, у разі отримання доходу від туристичної діяльності в розмірі 17 тисяч гривень і вище без наявності ліцензії, правопорушнику "світить" кримінальна відповідальність у вигляді штрафу обсягом від 100 до 250 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 1700 до 4250 гривень) або виправних робіт на строк до 2 років, або обмеження волі на той самий строк4. У разі отримання меншого доходу можна буде обмежитись адміністративною відповідальністю у вигляді штрафу обсягом від 20 до 40 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 340 до 680 гривень) з конфіскацією знарядь виробництва чи без такої5.

Фахівцями туристичного супроводу можуть бути фізичні особи (не обов'язково підприємці), які отримали дозволи на право здійснення туристичного супроводу. Такі дозволи видаються у межах певної адміністративної території спеціальними акредитаційними комісіями, створеними Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими держадміністраціями. Дозвіл видається строком на три роки. Через три роки доведеться отримувати новий дозвіл. Працівники підприємств, що надають туристичні послуги, не потребують отримання дозволу, якщо надання туристичного супроводу належить до їхніх трудових обов'язків6. Надання туристичного супроводу без отримання відповідного дозволу тягне за собою також адміністративну відповідальність, межі якої визначені вище. Кримінальна відповідальність за таке правопорушення не передбачена.  

Сертифікація туристичних послуг

Деякі туристичні послуги потребують сертифікації, тобто підтвердження їх відповідності встановленим нормам та стандартам, про що видається певний документ - сертифікат відповідності. Туристичними послугами, які потребують обов'язкової сертифікації, є готельні послуги та послуги харчування, що надаються суб'єктами туристичної діяльності7.

До готельних послуг належать послуги готелів з ресторанами або без ресторанів, послуги кемпінгів та місць для короткотермінового проживання, які розподіляються на послуги:

1 2 3 4 5 6

Схожі роботи

Реферати

Курсові

Дипломні