Штрихове кодування

ПЛАН

 1.     Загальні поняття про систему штрихового кодування товарів та послуг в Україні

 2.     Особливості штрихового кодування продукції підприємства

 3.     Основні нормативні акти про штрихове кодування

 Список використаної літератури

1. Загальні поняття про систему штрихового кодування товарів і послуг в Україні

Після здобуття незалежності і початку впровадження ринкових умов господарювання в Україні виникла потреба чіткого роспізнавання продукції, що поставляється в України з інших країн, де в цей час вже існувала чітка система кодування товарів за допомогою штрихкодів - система EANUCC. Першим кроком в напрямку впровадження цієї системи  Постанова Кабінету Міністрів України від 11. 03. 93 р. № 180 "Про організацію виробництва електронних касових апаратів, ваго-касових комплексів, систем і засобів штрихового кодування". Постановою затверджені заходи щодо розробки та виготовлення технічних засобів штрихового кодування.

Система EANUCC — всесвітня міжгалузева система стандартів, методик ідентифікації та штрихового кодування;

Ідентифікаційний номер EANUCC — номер, сформований відповідно до стандартів системи EAN•UCC з метою забезпечення однозначної ідентифікації об’єкта обліку, зокрема торгової одиниці (товарної позиції);

Штриховий код EANUCC — штриховий код, сформований відповідно до стандартів системи EAN•UCC, в якому, зокрема, кодується ідентифікаційний номер EAN•UCC.

До штрихових кодів EAN•UCC належать декілька символік штрихових кодів, наприклад, штрихові коди EAN-13 та EAN-8 можуть застосовуватися для маркування торгових одиниць, штриховий код UCC/EAN-128 може застосовуватися для маркування транспортних одиниць.

 Система штрихового кодування Система EAN•UCC  вводиться з метою:

  1. Створення умов для впровадження в Україні інформаційних технологій автоматичної ідентифікації та електронного обміну даними і створення інформаційної бази для контролю та управління товарно-грошовим обігом, удосконалення систем обліку продукції;
  2. Підвищення конкурентоспроможності українських товарів на вітчизняному та зарубіжному ринках;
  3. Скорочення часу товарообігу за рахунок застосування електронних засобів обліку при виробництві товару, його складуванні, транспортуванні, реалізації та звітності державним органам.

Згідно наказу Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 20. 08. 2002 р. №255 набуло чинність нове Положення про штрихове кодування товарів.

На перший погляд, нове Положення про штрихове кодування товарів (далі — Положення) мало чим відрізняється від попереднього, затвердженого наказом МЗЕЗторгу від 27. 08. 96 р

№530 (далі — Попереднє положення). Але відмінності все ж є, і досить істотні.

Вони пов’язані з Рішенням Держпідприємництва від 13. 05. 99 р. №17-33/5, де зазначено про невідповідність Попереднього положення Указу Президента України від 03. 02. 98 р. №79/98 “Про усунення обмежень, що стримують розвиток підприємницької діяльності”. Наприклад, підпункт 1. 3. 1 Попереднього положення містив таке: “Кодування товарів внутрішніми штриховими кодами EAN здійснюється суб’єктами підприємницької діяльності відповідно до чинних нормативних документів Асоціації “ЄАН-Україна”.

Однак нормативні акти, які містять такі правила і норми, відповідно до постанови КМУ від 28. 12. 92 р. №731, підлягають державній реєстрації. Таким чином, нормотворчість Асоціації “ЄАН-Україна” фактично була виведена з-під контролю держави у формі реєстрації в Мін’юсті. У новому Положенні немає такої категоричності щодо прав Асоціації “ЄАН-Україна”; є лише згадка про необхідність дотримання специфікацій Асоціації, а не її наказів.

У новому Положенні немає й вимоги про обов’язкове штрихове кодування всіх товарів, крім зазначених в Попередньому положенні. Тепер чітко сказано, що штриховому кодуванню підлягають товари, щодо яких таку вимогу встановлено законодавчими актами (передусім, законами).

Такі вимоги (на думку Мінекономіки) наразі є щодо алкогольних

1 2 3 4 5