Соціальна реклама
Соціальна реклама
Соціальна реклама — інформація будь-якого виду, розповсюджена в будь-якій формі, яка спрямована на досягнення суспільно корисних цілей, популяризацію загальнолюдських цінностей і розповсюдження якої не має на меті отримання прибутку.
Основні напрямки соціальної реклами, які пропонуються до розробки та втілення в життя:
- соціальна реклама здорового способу життя (пропаганда життя без паління, проти вживання алкоголю, наркотичних чи психотропних речовин, пропаганда спортивного способу життя та ін. );
- соціальна реклама охорони здоров’я (профілактика тютюнопаління, профілактика алкоголізму та зловживання алкоголем, профілактика наркоманії, профілактика СНІДу та хвороб, які передаються статевим шляхом);
- соціальна реклама охорони природи, збереження енергоресурсів, питання регіональної екології;
- соціальна реклама право- та законослухняності населення як моделі поведінки (інформування населення про наявні політичні, економічні, культурні, соціальні та інші права, гарантії та можливості, пропаганда громадянської гідності, профілактика правопорушень, пропаганда соціального захисту та безпеки населення);
- реклама соціальної служби та інших подібних закладів (реклама закладів, а також реклама послуг, які надає дана установа).
З врахуванням цілей, котрі ставить соціальна служба перед власною рекламною діяльністю, використовуються наступні види соціальної реклами:
- Іміджева соціальна реклама;
- стимулююча соціальна реклама;
- соціальна реклама стабільності.
Імідж-реклама призначена для того, щоб створити сприятливий образ даної соціальної служби, котра таким чином перетворюється у фрагмент реальності, втілений у виразній, добре запам'ятовуваній, часто символічній формі. Крім цього, іміджева соціальна реклама покликана ознайомити потенційних абонентів з характером допомоги, яку надає служба, а також перевагами, що виникають у результаті звернення по допомогу в соціальну службу і консультування в ній зі спеціалістами. Найбільш ефективними для імідж-реклами є такі форми представлення рекламної інформації:
а) рекламні телевізійні ролики;
б) рекламні оголошення;
в) реклама в популярних газетах і журналах;
г) благодійні акції.
Стимулююча реклама активізує звернення потенційних абонентів
Нарешті, з допомогою реклами стабільності періодично закріплюються досягнені результати. Даний вид реклами проводиться у вигляді публікації статей про діяльність соціальних служб у друкованих виданнях (прихована реклама), у вигляді участі в різноманітних представницьких зборах (семінарах, конференціях, конгресах), у вигляді складання проспектів з інформацією-звітом про результати річної (або більш тривалої) роботи соціальної служби та розсилання інформації зацікавленим особам та організаціям – спонсорам чи партнерам у сфері соціальної допомоги.
Кожна з форм соціальної реклами має свої переваги та особливості, залежно від цілей та завдань, які ставить перед рекламною кампанією соціальна служба. Серед форм соціальної реклами у соціальній сфері виділяють пресу (газети, журнали), телебачення, радіо, рекламу в суспільних місцях,