Україна у вимірі індексу економічної свободи та рівня глобалізації

ЗМІСТ

1. Глобалізація та освіта. . 3

2. Індекс економічної свободи. 10

3. Рівень глобалізації 14

Список використаної літератури. . 16

 

1. ГЛОБАЛІЗАЦІЯ ТА ОСВІТА

Прискорення  глобалізаційних  процесів  наприкінці XX  століття  стало каталізатором появи нового типу економічного середовища — економіки, що базується на знаннях. Спроможність країн до створення знань (у першу чергу наукових знань), їх розповсюдження та ефективного використання для розвитку виробництва і суспільства стають  у  такій  економіці  основними  факторами  зростання  поряд  з  традиційними джерелами — інвестиціями та трудовими ресурсами, суттєво підвищуючи ефективність їх використання.

Зростання  уваги до науки  і  освіти  як  об'єктів наукової й практичної діяльності пов'язано з виникненням концепції людського розвитку.

Однак  незалежно  від  концептуальних  визначень  у  центрі  уваги  економіки майбутнього —  сфера  науки  та  освіти.   Знання  набули  значення  нового  самостійного фактора виробництва поряд із землею, капіталом і робочою силою. Саме наука і освіта домінуватимуть як найцінніший і найдефіцитніший фактор.

Дослідженням економічної суті науки і освіти займалися видатні економісти, як А

  Маршалл (твердження,  що  знання  є  найсильнішим  двигуном  виробництва,  а організація лише сприяє їх використанню), Й. Шумпетер (концепція знань як суттєвого елементу створення інновацій), Р. Нельсон і Вільсон (концепція фірми як камери схову знань),  Б.   Лундвалл,  К.   Фрідмен (національних  інноваційних  систем),  але  основою переосмислення  економічної  суті  освіти  і  науки  вважають  висловлювання  І.   Нонакі: „Єдиним надійним джерелом конкурентних переваг є знання. Коли змінюються ринки, з'являються  нові  технології,  збільшується  кількість  конкурентів,  а  товари  старіють майже протягом ночі, успішними підприємствами стають ті, що послідовно створюють нові знання, широко застосовують їх в усіх організаціях і швидко перетворюють у нові технології та продукти. Цю діяльність визначають як „підприємництво", що ґрунтується на основі використання знань, єдиним бізнесом якого є систематичні інновації"'.

 Досвід  минулого  століття  показав,  що  лідерами  людської  цивілізації  стали  ті суспільства, які створили найсприятливіші умови для поступального розвитку власних освітньо-наукових систем. Це забезпечило  їм формування потужного  інтелектуального потенціалу,  та  створило  передумови  для  технологічних,  інформаційних  інновацій, впроваджували такі види економічної діяльності, де наука розвивалася як безпосередня технологія виробництва.

В  сучасному  світі,  в  умовах  становлення  інформаційного,  постіндустріального суспільства,  складний  комплекс  взаємодії  освіти,  суспільства,  держави  і  особистості ставить перед освітою нові задачі:

•      забезпечити безпечні умови для успішної соціалізації і самореалізації в

глобалізованому світі;

•  не стільки навчити, стільки навчити вчитися, привити навики самонавчання;

•  забезпечити достовірну загальність освіти і науки, підняти мінімальний рівень освіти суспільства.

Сьогодні  цивілізовані  країни  стрімко  рухаються  до  постіндустріального суспільства  в  якому  великого  пріоритету  надається  освіті  і  науці.   Відбувається перетворення  освіти  і  науки  в  найважливішу  продуктивну  силу  суспільства,  істотно зростає  роль  висококваліфікованої  і,  перш  за  все,  наукової  праці  в  соціально-економічному розвитку. Освіта і наука стає найважливішою галуззю, від розвитку якої залежить прогрес у всіх сферах суспільного життя.

В цих умовах стратегічним фактором розвитку національної і світової економіки є  інтелектуальний  потенціал  нації,  як  потужна  індустрія  знань, шлях  до  якої  лежить через  розвиток  освіти  та  науки,  яку  в  глобальних  доповідях  про  людський  розвиток, виданих Програмою  розвитку ООН,  вимірюють  через  інтегральний  індекс  людського розвитку, складовими якого є індекс досягнутого рівня освіти, індекс тривалості життя та  індекс  ВВП  на  душу  населення.   Людський  розвиток

1 2 3 4 5 6

Схожі роботи

Реферати

Курсові

Дипломні