Виробничо-обслуговуюче забезпечення туру
План
Передреалізаційні процеси в туризмі
Схеми доставки турпродукту до споживача.
Методи продажу турпродукту.
Передреалізаційні процеси в туризмі
На практиці під турпродуктом розуміють три основних види можливої пропозиції на ринку.
Перший вид — тур, комплексна туристична послуга. Тур, який пропонується фірмами, туроператорами (організаторами), може бути проданий споживачеві для особистого користування (роздріб), а також оптовим покупцям (фірмам-посередникам, турагентствам) для отримання економічної вигоди.
Другий вид — окремі туристичні послуги, до яких можна віднести транспортні послуги, послуги розміщення, послуги з оформлення закордонних паспортів і віз країни перебування, страховку, екскурсійну, анімаційну програму, прокат автомобіля та багато іншого.
Третій вид — товари туристського призначення, включаючи різноманітні матеріали (каталоги, довідники, карти, словники, путівники, сувенірна продукція і т. д. ), які необхідні туристу і подорожуючому в країні перебування.
Робота туристичного підприємства може полягати як в організації всієї подорожі, так і в організації надання окремих послуг, продажу товарів туристського призначення
Найскладнішою з точки зору організації сервісного, інформаційного, нормативно-правового і маркетингового забезпечення вважається виробничо-обслуговуюча діяльність туристичних підприємств з розробки, дросування і продажу комплексної туристичної послуги — туру — сформованого комплексу основних та додаткових послуг, що надаються туристу в залежності від цілей подорожі.
Практика туроперейтинга свідчить, що найчастіше до основних послуг, які надаються туристичними підприємствами належать:
? візова підтримка;
О організація перевезень;
? перевезення туриста від місця його прибуття в країну до
місця розміщення (місця тимчасового перебування під
час відпочинку) і назад - трансфер, а також інші пе
ревезення в межах країни перебування, які передбачені
умовами подорожі.
розміщення;
харчування.
страхування туристів;
організація екскурсій та дозвілля.
В розряді додаткових послуг, за звичай, фігурують:
> послуги гідів, гідівперекладачів;
> послуги ремонту техніки;
> послуги з прокату;
> обмін валюти;
> телефон, пошта інші види комунікацій;
> побутове обслуговування;
> право користування пляжем тощо.
Гнучкість туристичного попиту, яка вимагає адекватної реакції пропозиції, ще на предреалізаційній стадії (Рис. 8), визначає, що послуги, які включено в основну програму і оформлено путівкою (ваучером), відносять до основних. При організації подорожей з пізнавальною, професійно-діловою, спортивною, релігійною метою, певні традиційно додаткові послуги включаються до туру як основні. В інших випадках додаткові послуги турист купує самостійно в місці перебування, вони не входять до вартості путівки, але підвищення ефективності туроперейтинга вимагає широкоаспектної інформованості організаторів турподорожі щодо можливостей задоволення різноманітних потреб клієнтів за рахунок додаткових послуг.
В міжнароднії практиці стандартний комплекс послуг, що надається туристу