Вокально-хорове мистецство Рівненщини

План

Вокально-хорова робота. Одноголосний хоровий спів. 3

Видатні хормейстери Рівненщини, які розвивали традиції хорового мистецтва України  4

Розвиток дитячого хорового мистецтва м. Рівне. 6

Список використаної літератури. 15

 


Вокально-хорова робота. Одноголосний хоровий спів

Хорове виконання будь-якої навіть найпростішої пісні вимагає від співаків цілого комплексу вокально-хорових навиків, а саме: володіння (хоча б елементарне) співацьким диханням і звукоутворенням, навиків співати в унісон, зливатися з голосами решти співаків за тембром, динамікою звука, деяких навиків з галузі дикції. Будь-який хоровий твір вимагає виразного виконання, що також пов'язане з певними вміннями і навиками. Тому при навчанні хорового співу неможливо працювати спочатку над набуванням одного навику, а потім уже другого, третього і т. д. Певна комплексність роботи є неминучою. Проте певна послідовність набуття вокально-хорових навиків все-таки можлива і необхідна. В кожній пісні завжди можна виділити два-три головні художньо-технічні завдання, які на даному етапі навчання становлять собою основні труднощі для співаків і на подоланні яких необхідно зосередити особливу увагу. Разом з тим про основні елементи співацького процесу в цілому слід пам'ятати завжди, весь час стежити за активністю дихання, чистим унісоном партії, злитним ансамблем, за якістю звука, ясною вимовою слів і бути уважним до змісту виконуваного твору.

Вокально-хорова робота проходить через усі хорові заняття від початку і до кінця, але головним чином вона здійснюється в процесі розучування пісень, хорових творів і на спеціальних вокально-хорових вправах, що виконуються на окремі голосні склади, а також з текстом. Спеціальні вправи відіграють у вокально-хоровій роботі велику роль, вони дають можливість співакові максимально зосередити свою увагу на деяких основних елементах співацького процесу (насамперед на диханні, інтонації і якості звука). Під час роботи над піснею неминуча велика комплексність завдань.

 

Видатні хормейстери Рівненщини, які розвивали традиції хорового мистецтва України

 

Хорові митці Рівного (керівники, диригенти) покликані зберігати українську хорову культуру від впливу низькопробного мистецтва, деградованих у соціальному, духовному, освітньому значенні систем, теле- та радіопередач, що руйнують психіку здоров’я української молоді, дітям. Живе виконання творів, глибокі національні традиції покликані оберігати державу Україну.

Серед диригентів-хормейстерів, викладачів Рівненщини визначено такі творчі особистості, які працювали, та працюють на благо рідного краю, України.

Іван Федорович Корсюк (19. 10. 1921–18. 12. 1998) – хормейстер ансамблю пісні і танцю “Українське Полісся” Рівненської обласної філармонії, а згодом художній керівник, головний диригент.

Харитон Ігор Миколайович (13. 09. 1961) – керівник народної чоловічої капели “Гамалі” Українського інституту інженерів водного господарства.

Пекар Володимир Павлович (24. 02. 1928–22. 07. 1990) – хоровий диригент, педагог

Заслужений діяч мистецтв України (1969).

1967–1987 – художній керівник і головний диригент хорової капели “Трембіта”.

1978 р. – викладач, доцент Рівненського інституту культури. Виховував та навчав плеяду прекрасних викладачів, науковців, митців.

Покотило Алла Миколаївна (01. 08. 1931) – керівник хору та вчителька Рівненської СШ № 2 м. Рівне.

1957 р. – викладач Рівненського педагогічного інституту, керівник хору СШ № 5 м. Рівне.

1966–1967 – керівник хорової капели ветеранів праці.

1985 р. – керівник хору с. Шубків, який отримав звання “народний”.

1973 р. – викладач Рівненського інституту культури.

1980 р. – керівник чоловічої народної хорової капели Українського інституту інженерів водного господарства.

Каганов Михайло Іванович (25. 11. 1926–19. 03. 1976) – педагог, диригент, композитор. Працював викладачем у Рівненському педагогічному інституті. Заслужений діяч мистецтв України – 1974 р. , доцент.

1957–1976 – очолював творче об’єднання самодіяльних композиторів Рівненщини.

Твори: “Пісня рідного краю”. – Київ: “Музична Україна”; “Ой три шляхи широкії” // ОБНТ м. Рівне.

1 2 3 4 5 6