Бережливое отношение к вещам

Бережливе відношення до речей

 

Культура праці і поведінки – це якості, які є показником відношення людини до своєї справи, людей, суспільству і свідчать про його соціальну зрілість. Основи їх закладаються в дитинстві, а потім продовжують розвиватися і удосконалюватися.

У дошкільний період дитина опановує навиками культури дій з предметами в іграх, праці, на заняттях, тобто в процесі діяльності. Граючи, займаючись, виконуючи посильні трудові доручення будинку і в дитячому саду в товаристві однолітків, дитина засвоює позитивний досвід відносин до людей, до праці, речей. Необхідно щепити дітям уміння правильно поводитися з іграшками, книгами, допомогою, особистими речами, дбайливо відноситися до суспільного майна; формувати навики уміння, пов'язані з підготовкою до майбутньої діяльності (іграм, заняттям, праці) тобто учити дитину готувати робоче місце і всі необхідні предмети і матеріали, з якими він биудет грати і займатися; чітко і послідовно організовувати свою діяльність, планувати час в процесі діяльності, доводити почате до кінця.

Після закінчення діяльності привести в порядок своє робоче місце, акуратно прибрати після себе, то чим користувався, скласти іграшки, книги, учбові матерь яли у такому вигляді і в такому порядку, щоб забезпечувати їх збереження і зручність використання наступного разу; привести в порядок своє робоче місце, помити руки після занять з глиною або трудових доручень. Старшим дошкільникам щеплять елементарні навики організації вільного часу відповідно до розпорядку життя будинку і в дитячому саду, прагнення бути зайнятим корисною діяльністю.

Відомо, що маленька дитина ще не може організовувати свою діяльність, тому організаторами є батьки в сім'ї і вихователі в дитячому саду. Під їх керівництвом діяльність дитини знаходить цілеспрямованість, змістовність, стає важливим засобом виховання. Важнпро учити відноситися дітей до суспільного майна, як до своєї особистої речі. Вихователь пояснює дітям: «Все, що є в дитячому саду – іграшки, посуд, меблі – твоє, моє, наше, загальне, належить нам всім. Ось це треба берегти, інакше не з чим гратиме і займатиметься, і в групі стане незатишно». Там, де ця думка вселяється постійно, діти швидко опановують міцними навиками правильного поводження зі всіма предметами, що оточують їх

Формування дбайливого відношення до суспільного майна тісно пов'язане з вихованням колективістських рис. Тільки тоді, коли в свідомості дитини поняття «я», «моє» поступове в результаті взаємодії з однолітками, розширюються до понять «ми», «наше», він починає дбайливо відноситися до речей, що належать іншим. Необхідно привчати правильно, поводитися з навчальними посібниками. Правильне поводження з матеріалами і допомогою, яка необхідна для різних занять, – малюванням, ліпленням, аплікацією і ін. , важливе завдання в підготовці дитини до школе.

Необхідно сучасно учити його економно витрачати папір і клей, користуватися простим і кольоровими олівцями, кистю і фарбами і т. д. , містити все це в належному порядку. Також особливій увазі слід приділяти правильному поводженню з книгою.

З першої зустрічі дитини з книгою важливо викликати шанобливе відношення до неї. Книга – одна з скарбниць духовного багатства людини. Книги роблять нас розумніше і доросліше. Книги нас учать, бавлять, радують. «Якщо хочеш подивитися книгу, перевір руки, - чи чисті вони», - це повинно стати правилом для

1 2 3

Похожие работы