Библиографическая деятельность

Бібліографічна діяльність

Головним у інформаційно-бібліографічній роботі бібліотек ЦБС є забезпечення оперативного задоволення інформаційних потреб читачів. Великої уваги приділяється накопиченню місцевої інформації - рішень міської Ради, програм розвитку міста, історично-краєзнавчих матеріалів. Всі вони наповнюють інформаційну зону ЦБ( тематичні теки Центру регіональної інформації "Бібліотека. Влада. Населення") і відображені в краєзнавчому каталозі.  

Дні інформації - незамінні форми роботи у бібліотеках ЦБС. Інформаційно-бібліографічна діяльність ЦБС не тільки забезпечує вільний доступ громадян до інформації, а й намагається відстежити потреби користувачів. Постійно поповнюється фонд інформаційних зон. Працюють інформаційні центри: ЦБ - Публічний центр регіональної інформації "Бібліотека. Влада. Населення";ф. 8 - Довідково-інформаційний центр з мистецтва і сектор рідкісних,цінних та архівних документів.

Регулярно проводяться опитування серед представників влади, директорів шкіл та вчителів, які працюють за індивідуальними програмами для виявлення абонентів групової інформації, аналізується тематика довідок, проводяться міні-опитування

Регулярно виходять покажчики "Нові надходження" (1 раз у квартал), "Література про Білоцерківщину" (двічі на рік), "Періодичні видання ЦБС" (двічі на рік).  

ЦБС видає в рік 600 інформацій.

 Серед масової інформації найбільш ефективними є Дні інформації.

У ЦБС проводяться Єдині Дні інформації (щоквартально). Наприклад, "Наші берегині" (до Міжнародного жіночого дня - 8 березня); "Екологія: діагноз ставить здоров'я людини" (До Всесвітнього дня охорони навколишнього середовища); "Бібліотека - це пошук істини" (До Дня бібліотек); "СНІД - смертельна загроза майбутньому" (До Всесвітнього Дня боротьби зі СНІДом).

13 років працює в ЦБС школа бібліографа, школа бібліотечної інноватики "Профі". Приоритетні напрямки діяльності школи: оперативна інноваційна діяльність, просвітницька діяльність,  краєзнавча робота, розвиток системи бібліографічно-інформаційного сервісу, маркетингові дослідження, підвищення рівня знань бібліографів. Практикуються різні форми навчання: проблемні ділові ігри, бібліографічні консультації, практикуми, ігри-конкурси, дні бібліографа, презентації, показові масові заходи, домашні завдання. Кожен слухач має можливість виступити, поставити запитання та його вирішити. Теми диктують практика роботи та слухачі. Консультаційна підтримка здебільшого стосується такої проблематики: реклами, утвердження власного іміджу, розгортання інноваційної діяльності (бібліотечний маркетинг і менеджмент, пошук додаткових джерел фінансування), удосконалення та переоблік фондів. Пройшли заняття: "Інтелектуальна свобода та доступність інформації у демократичному суспільстві", "Комфортність обслуговування читачів, як показник рівня роботи бібліотек", "Книга і молодь у сучасному мікро- і макросередовищі", "Інформаційний портрет міста з погляду бібліотеки", "Інформаційна та соціальна роль бібліотек, як складова її престижу".

 

Похожие работы