Двигатель внутреннего сгорания

Двигун внутрішнього згорання

Значне зростання всіх галузей народного господарства вимагає переміщення великої кількості вантажів і пасажирів. Висока маневреність, прохідність і пристосованість для роботи в різних умовах робить автомобіль одним з основних засобів перевезення вантажів і пасажирів.

Важливу роль грає автомобільний транспорт в освоєнні східних і нечорноземних районів наший країни. Відсутність розвиненої мережі залізниць і обмеження можливостей використання річок для судноплавства роблять автомобіль головним засобом пересування в цих районах.

Автомобільний транспорт в Росії обслуговує всі галузі народного господарства і займає одне з провідних місць в єдиній транспортній системі країни. Автомобільного транспорту припадає на частку понад 80% вантажів, що перевозяться всіма видами транспорту разом узятими, і більше 70% пасажирських перевезень.

Автомобільний транспорт створений в результаті розвитку нової галузі народного господарства - автомобільної промисловості, яка на сучасному етапі є однією з основних ланок вітчизняного машинобудування [1].

Початок створення автомобіля був покладений більше двохсот років тому (назва "автомобіль" походить від грецького слова autos - "сам" і латинського mobilis - "рухомий"), коли стали виготовляти "саморушні" вози. Вперше вони з'явилися в Росії. У 1752 р. російський механік-самоучка селянин Л. Шамшуренков створив досить досконалу для свого часу "самобеглую коляску", що приводиться в рух силою двох чоловік. Пізніше російський винахідник И. П. Кулибин створив "самокатний візок" з педальним приводом [1]. З появою парової машини створення саморушних возів швидко просунулося вперед. У 1869-1870 рр. Ж. Кюньо у Франції, а через декілька років і в Англії були побудовані парові автомобілі. Широке розповсюдження автомобіля як транспортного засобу починається з появою швидкохідного двигуна внутрішнього згорання. У 1885 р. Г. Даймлер (Німеччина) побудував мотоцикл з бензиновим двигуном, а в 1886 р. К. Бенц - триколісний віз. Приблизно в цей же час в індустріально розвинених країнах (Франція, Великобританія, США) створюються автомобілі з двигунами внутрішнього згорання [1]

В кінці XIX століття у ряді країн виникла автомобільна промисловість. У царській Росії неодноразово робилися спроби організувати власне машинобудування. У 1908 р. виробництво автомобілів було організоване на Російський-балтійському вагонобудівному заводі в Ризі. Протягом шести років тут випускалися автомобілі, зібрані в основному з імпортних частин. Всього завод побудувало 451 легковий автомобіль і невелика кількість вантажних автомобілів. У 1913 р. автомобільний парк в Росії складав близько 9000 автомобілів, з них велика частина - зарубіжного виробництва.

Після Великої Жовтневої соціалістичної революції практично наново довелося створювати вітчизняну автомобільну промисловість. Початок розвитку російського автомобілебудування відноситься до 1924 року, коли в Москві на заводі АМО були побудовані перші вантажні автомобілі АМО-Ф-15 [1].

В період 1931-1941 рр. створюється великосерійне і масове виробництво автомобілів. У 1931 р. на заводі АМО почалося масове виробництво вантажних автомобілів. У 1932 р. увійшов до ладу завод ГАЗ.

У 1940 р. почав виробництво малолітражних автомобілів Московський завод малолітражних автомобілів. Декілька пізніше був створений Уральський автомобільний завод. За роки післявоєнних п'ятирічок вступили в лад _ Кутаїсський, Кременчуцький, Ульяновский, Мінський автомобільні заводи. Починаючи з кінця 60-х рр. , розвиток автомобілебудування характеризується особливо швидкими темпами. У 1971 р. вступив в лад автомобільний завод Волжский ім. 50-летия СРСР.

За останні роки заводами автомобільної промисловості освоєно багато зразків модернізованої і нової автомобільної техніки, зокрема для сільського господарства, будівництва, торгівлі, нафтогазової і

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14

Похожие работы