Эстетика античности

 План

1. Вступ

2. Виникнення естетичної думки

3. Занепад естетичної думки античності і її римський період

Список літератури

 1. Вступ

Спроби аналізу історії формування і розвитку естетичної думки робилися неодноразово і багатьма буржуазними ученими: Шаслером, Циммерманом-в Німеччини; Бозанкетом, Найтом, Гильбертом і Куном, Бердслі-в Англії; Кроче-в Італії; Байе- у Франції. Я назвала імена лише деяких учених, що намагалися написати систематичну історію естетики. Проте ці спроби, як правило, не увінчувалися успіхами. У їх працях, правда, можна знайти цінні фактичні дані і цікаві спостереження, але через неправильність початкових методологічних принципів вірної картини про розвиток естетики ми не отримуємо. Основний порок методології зарубіжних досліджень по історії естетичної думки - це ідеалізм в розумінні процесу історичного розвитку. Внаслідок цього естетична думка розглядається чисто іманентно, ізольовано від інших сторін суспільного життя. Цей недолік властивий не тільки старим роботам, як, наприклад, праця Циммермана, але і тим, які опубліковані зовсім недавно (Байе, Бердслі). Ізолюючи естетичну думку від матеріальної основи суспільства, від соціально-політичних, загальнокультурних явищ, буржуазні історики закривають собі шлях до правильного розуміння її генезису, розвитку і ролі в суспільному житті. Завдання історії естетики полягає в тому, щоб науково пояснити, чому в той або інший період розвитку суспільства виникають ті або інші естетичні концепції; якими причинами визначається розквіт або занепад естетичної думки; чому одні естетичні теорії замінялися іншими; якими обставинами викликається боротьба з корінних проблем естетики; яка об'єктивна цінність естетичних концепцій; у чому дійсний критерій їх оцінки, нарешті, яка їх роль в житті людей в той або інший історичний період

Розкрити внутрішню природу і закономірність виникнення, розвитку і функціонування естетичної думки - таке достовірно наукове завдання історії естетики, і вона вперше була вирішена марксизмом, з погляду якого естетичні ідеї, як і всякі ідеї, є віддзеркаленням реального процесу життя людей. Тому джерело їх виникнення і розвитку, причини розквіту і занепаду потрібно шукати не в самих ідеях, а в матеріальних умовах життя суспільства, в характері і особливостях класової боротьби на кожному окремому етапі суспільного розвитку в даній країні, враховуючи при цьому і той факт, що естетичні ідеї знаходяться в живій взаємодії з іншими сторонами суспільного життя - політикою, мораллю, мистецтвом і т. д. Ці марксистські положення є результатними в історико-естетичному дослідженні. Вони визначають загальний напрям дослідження, підхід до предмету аналізу. Приступаючи до конкретного вивчення питання, ми стикаємося з поряд проблем, що вимагають пояснення. Перш за все потрібно визначити, що є предметом естетики як науки. Слід зазначити, що однозначної відповіді на це питання поки немає. У цьому плані впродовж останніх десятиліть велися жваві дискусії, але питання залишається до цих пір недостатньо проясненим. Дати визначення предмету естетики не так легко зважаючи на широту тієї області, яка охоплюється поняттям естетичне. Естетика – це наука, яка вивчає прекрасне в природі, суспільстві, матеріальному і духовному виробництві, закономірності розвитку і функціонування естетичної свідомості і загальні принципи творчості по законах краси, зокрема закони розвитку і функціонування в суспільстві мистецтва як специфічної форми віддзеркалення дійсності. Дуже важко піддаються з'ясуванню об'єктивні і суб'єктивні моменти естетичного. Естетичне - це родове

1 2 3 4 5 6 7 8

Похожие работы