Философия Юма
ЗМІСТ
Вступ
Біографія Давида Юма
Філософія Давида Юма
Висновок
Література
ВСТУП
Реферат присвячений дослідженню філософських концепцій британських мислителя Давида Юма. Період його творчості був часом надзвичайного подьема і розвитку англійської філософії. Ф. Бекон, Т. Гоббс, Д. Локк, Д. Беркли і Д. Юм - ці імена відомі всім. Їх творчість визначила основи головних філософських течій: ідеалізму і матеріалізму. Чому ж ми звертаємося до творчості Юма? Річ у тому, що в недавньому минулому саме цей філософ в наший країні піддався великій критиці з позицій матеріалізму. Його філософські концепції висловлювалися як реакційні. Але хотілося б розглянути їх неупереджено, оскільки сформувати свій світогляд, незалежну життєву позицію і ціннісні ідеали неможливо, спираючись на розхожі думки і стереотипи. Слідуватимемо принципу, про який говорив Джордж Берклі: "Єдина перевага на яке я претендую, - це те, що я завжди мислив і судив самостійно". Крім того, хотілося б, в міру можливості, порівняти погляди двох філософів, чиє світобачення формувалося в однакових умовах, в однаковому середовищі. БІОГРАФІЯ ДАВИДА ЮМА
Давид Юм народився в 1711 р. в столиці Шотландії Едінбургу, в сім'ї небагатого дворянина, що займався юридичною практикою. Якийсь час Юм відвідував Едінбурзький університет, але із-за матеріальних утруднень вимушений був залишити навчання. Пізніше, в 1734 році, він зробив освітню поїздку до Франції на три роки, велику частину з яких провів в Ля-флеш. Під час перебування у Франції Юм написав "Трактат про людську природу" у складі трьох книг, який був опублікований в Лондоні в 1737-1740 г. г. У творі розглядалися питання теорії пізнання, психології і моралі
Основні положення. Юм переробив учення Берклі і Локка на агноситчеський зразок, згладжуючи гострі кути і усуваючи крайні положення. Юм прагнув створити філософію "здорового глузду", філософію обережну, "стриману", чужу як матеріалізму, так і наївному спіритуалізму. Початковий пункт міркувань Юма полягає в переконанні, що є факт безпосередньої даності нам відчуття, а звідси і наших емоційних переживань. Юм зробив вивід, ніби ми в принципі не знаємо і не можемо знати, існує або ж не існує матеріальний світ як зовнішнє джерело відчуттів. ". . . Природа тримає нас на шанобливій відстані від своїх таємниць і надає нам лише знання небагатьох поверхневих якостей" (1, т. 2, стор.