Испанский костюм

Іспанський костюм, мода Іспанії - охоплює період самобутнього існування моди Іспанії в XV - XIX віках. У вужчому сенсі іспанська мода - стиль жорстких каркасних костюмів, прийнятий при дворі іспанських Габсбургів в XVI, - XVII столітті і що зробив надзвичайний вплив на моду інших європейських королівських дворів.

Народний костюм

Іспанський народний костюм, в тому виді, який він став фактом образотворчої культури, склався в XVIII, - XIX віках. Його формуванню сприяла культура махо (см) - соціального шару іспанських чепурунів з простолюддя, що підкреслювали своє походження.  

Іспанська костюм

На форму іспанського костюма, як і всієї культури і мистецтва Іспанії XV-XVI ст. , впливали багато історичні та суспільні чинники. Серед них перш всього-на-ідеали войовничого лицарства, що прославляли силу, спритність, доблесть, честю, а надто утвердилися в період арабського панування в XIV-XV ст. ; суворий етикет іспанського королівського двору і суворий фанатичний аскетизм католицької церкви. Саме ці чинники зумовили суперечливу естетику іспанського костюма, яка, з одного боку, стверджувала типове для Ренесансу підкреслення природних форм і пропорцій фігури, з іншого-вимагала сховати «грішну плоть», заборонити оголення тіла, змінити пластичні м'які округлі контури фігури кутастими жорсткими лініями. В іспанському костюмі вперше в європейському костюмі застосовується каркас.

У чоловічому костюмі це стьобана прокладка (вата, тирсу, кінський волос), на яку натягували всі головні частини одягу: закритий, щільно прилягає короткий коле і короткі, до колін, кулясті штани.

У жіночому костюмі з'являється корсет з лози або металевої сітки, покритий зверху і знизу ватою і Простьобаний з тканиною. За допомогою накладки з кінського волосся створювали плоский конус торсу, ховаючи природну опуклість грудей. За допомогою бюска (вузької дерев'яної або металевої пластинки, яку прикріплювали до корсета) стають більш щільними живіт і візуально заужалі талію. Нижню частина жіночої фігури ховав другу конус-воронкоподібний металевий вертюгаден, на який натягалася спідниця

У чоловічому та жіночому костюмах лінія плеча штучно розширювалася плечовими валиками і посадженої головкою рукава. Специфічним елементом футлярних, манірного каркасного костюма, який сковував поворот голови, змушував її завжди триматися піднятою догори, був брижжевий комір. У іспанському костюмі зникає довга чоловічий одяг, залишаючись тільки в форменого, і тим самим остаточно затверджується розрив між формами чоловічого та жіночого одягу.

Тканини, колір, орнамент

Найбільш поширеними в іспанському костюмі були візерункові (ткані, вишиті, набивні) тканини. Характерний малюнок-великі медальйони-клейма з зображенням стилізованих тварин, символів християнської релігії, геральдичні мотиви. У візерунку використовувалося багато золота і срібла на насиченому кольорі фону. Візерункові тканини прикрашалися й різноманітними нашивками, парчевими стрічками, золотими шнурами, мереживом, що нашивалися по вертикалі або діагоналі.

Наприкінці XVI ст. модними стали темні тони в одязі: сірий, червоний, фіолетовий, зелений, коричневий; гладкі тканини, монохромне рішення костюма. Чорний колір широко використовувався в одязі без траурної символіки.

Чоловічий костюм

Основними частинами іспанського чоловічого костюма були сорочка, коле, на стегнах штани, верхній одяг.

Сорочка під наглухо закритим колетою не грала важливою декоративної ролі в костюмі, за винятком брижжевого коміра і високих манжет з полотна або батисту, оброблених мереживами.

Колет-коротка до талії або до стегон одяг прилеглого силуету з застібкою спереду на гудзики, з відрізний баскою. Комір-стойка. Рукава - вузькі довгі з наплічними валиками. Колет

1 2 3 4 5