Использование средств речевой культуры для организации PR-акций
Використання засобів мовленнєвої культури для організації PR-акцій
Успішність функціонування будь-якої фірми значною мірою залежить від місця, яке вона посідає на діловій арені. Одним із засобів створення позитивного іміджу організації є розроблення і впровадження в життя системи паблік рилейшнз (PR), яка спрямована на встановлення зв’язків із громадськістю та передбачає здійснення багаторазової діяльності з метою формування в ділових партнерів і споживачів довіри до організації та її товару. Розрізняючи маркетинг і паблік рилейшнз, відомий зарубіжний фахівець у цих галузях Ф. Зейтель відзначив: якщо маркетинг «продає» якийсь продукт організації, то PR «продає» саму організацію.
Паблік рилейшнз (public relation (PR) - зв’язки із громадськістю) - управлінські дії зі встановлення й підтримання взаємовигідних відносин між організацією і громадськістю, від настроїв і міркувань якої залежить успіх чи неуспіх цієї організації.
Як свідчить практика, діяльність у сфері побудови зв’язків із громадськістю є важливим складником їх стратегії розвитку, засобом мобілізації внутрішніх резервів і реалізації власних можливостей. Сучасна концепція PR полягає в поширенні правдивої інформації про діяльність фірми, налагоджуванні взаємодії та взаєморозуміння між нею і громадськістю. Практичні аспекти концепції зв’язків із громадськістю фахівці (І. Д. Дороті, Г. Почепцов, І. Синяєва) поділяють на три групи
Зарубіжні фахівці виділили такі основні принципи, які треба враховувати під час організації PR-кампаній:
• широке використання національної та іншої емоційно забарвленої символіки, застосування продуманих лозунгів, які легко запам’ятати;
• випередження опонентів в інтерпретуванні подій, своєчасна організація дій, котрі здійснюють емоційний вплив на публіку;
• постійний і безперервний вплив на думку громадськості за допомогою всіх можливих контактних каналів;
• забезпечення відкритої і чесної інформації про стан справ фірми;
• спирання на об’єктивні закономірності масової свідомості та стосунки між людьми;
• повага індивідуальності, орієнтація на людину та її творчі можливості.
Створення позитивного іміджу фірми є цілісною системою дій, які треба здійснювати в такій послідовності:
1. Аналіз зовнішнього середовища. Його проведення спрямовано на визначення інтересів споживачів, ділових партнерів, громадських інтересів, які частково відображаються в засобах масової інформації та інших сферах.
2. Аналіз зв’язків організації із зовнішнім середовищем. Під час здійснення такого аналізу важливо встановити, наскільки ефективною є існуюча політика фірми в галузі PR, наскільки вона диференційовано враховує інтереси різних груп споживачів тощо.
3. Виявлення проблем і загроз