Какие права пассажира по договору перевозки железнодорожным транспортом

Які права пасажира за договором перевезення залізничним транспортом?

За договором перевезення пасажира одна сторона (перевізник) зобов'язується перевезти другу сторону (пасажира) до пункту призначення, а в разі здавання багажу — також доставити багаж до пункту призначення та видати його особі, що має право на одержання багажу, пасажир зобов'язується сплатити встановлену плату за проїзд, а при здаванні багажу — і за провезення багажу. Договір перевезення пасажира та багажу по-свідчується відповідно квитком і багажною квитанцією.

У приміщенні вокзалу, на станції пасажир має право отримати повну і своєчасну інформацію: про час та місце відправлення транспортного засобу, вартість проїзду, правил перевезення пасажирів, багажу, про розклад роботи кас, камер зберігання, про розташування приміщень вокзалу, про послуги, які надаються на вокзалі, а також адреси і телефони органів виконавчої влади, які здійснюють захист прав споживачів.

Після придбання квитка пасажир має право без оплати і безперешкодно проходити в зали очікування, операційні зали, в підземні та наземні переходи, в санітарні вузли.

У разі неодержання місця у вагоні відповідно до придбаного квитка залізниця зобов'язана, за згодою пасажира, надати йому місце в іншому вагоні (у тому числі вищої категорії) без додаткової оплати. При наданні місця нижчої категорії пасажиру повертається різниця вартості проїзду (п. 59 Порядку обслуговування громадян залізничним транспортом).

У купейних, плацкартних і м'яких вагонах пасажири всіх поїздів не менше трьох разів на день обслуговуються чаєм, цілодобово - - кип'ятком і прохолодною водою, а в загальних вагонах — питною.

За окрему плату пасажир має право отримати від провідника постільні речі, при цьому їх доставка та прибирання за ЗО хвилин до прибуття пасажира до пункту призначення покладаються на провідника.

У кожному вагоні повинна бути наглядна інформація про розклад руху поїзда, вартості платних послуг, виписки з правил поїзда

Не пізніше ніж за 30 хвилин провідник повинен попередити пасажира про наближення поїзду до пункту призначення і повернути проїзні документи.

Пасажир має право провозити із собою безоплатно ручну поклажу вагою до 36 кг і здати для перевезення багаж за окрему плату. Пасажир отримує багаж на станції призначення за багажною квитанцією.

Якщо багаж не надійшов на станцію призначення протягом 10 діб по закінченні строку доставки, він вважається втраченим, а його вартість відшкодовується пасажиру (п. 48 Правил).

Крім того, пасажир має право:

• провозити із собою безоплатно одну дитину віком до 6 років, якщо вона не займає окремого місця;

• купувати на дітей віком від 6 до 14 років дитячі квитки у пільговому порядку;

• зробити не більше однієї зупинки в дорозі з продовженням строку чинності проїзних документів не більше ніж на 10 діб, а в разі хвороби — на весь час хвороби;

• відмовитися від поїздки, повернути квиток і одержати назад повну або часткову вартість квитка — залежно від строку здавання квитка згідно з правилами, встановленими транспортними статутами та кодексами.

Усі спори і конфлікти, які виникають між пасажиром і працівниками залізниці, вирішує начальник станції чи начальник вокзалу, а в поїздах у період руху — начальник поїзда.

Відповідальність перевізника за шкоду, завдану життю або здоров'ю пасажира, визначається

1 2 3 4

Похожие работы

Рефераты

Курсовые

Дипломные