Катастрофа в Черном Море

Катастрофа в Чорному Морі 

На ліквідацію наслідків екологічної катастрофи в Керченській протоці піде до 10 років, вважають фахівці Міжнародної екологічної групи "Екозахист". Роботи по очищенню води і побережжя обійдуться в чотири мільярди російських рублів, підрахували там. На думку інших фахівців, в прибережній частині ліквідація наслідків катастрофи займе десятки років.

У районі Керченської протоки вже зібрано більше 700 тонн нафтопродуктів. Описуючи збиток, який загрожує чорноморським пляжам, доцент Російського державного соціального університету Сергій Голубчиков відзначив, що, враховуючи досвід подібних катастроф, "тут можна, напевно, говорити про десятки кілометрів берегової зони. Точні цифри потрібно уточнити".

Ліквідації наслідків і оцінці збитку були присвячені і переговори прем'єрів Росії і України, що зустрілися у вівторок в районі лиха. Весь збиток природі буде підрахований протягом поточного тижня, сплатити його доведеться судновласникам, чиї судна знаходилися в акваторії протоки у момент трагедії, заявив Віктор Зубков. Його український колега Віктор Янукович запропонував Росії змінити умови експлуатації Керченської протоки.

В результаті шторму, за уточненими даними, постраждали 12 судів, з яких чотири судна затонули, - це три російські сухогрузи "Ковель", "Вольногорськ" і "Нахічевань", грузинський "Хач-Измаил". На мілину викинуло шість судів: дві російські баржі, морський кран в Севастополі і три сухогрузи - два турецьких і один український. Головною причиною що трапився в "Екозахисті" вважають "не шторм, а недолік мерів безпеки при транспортуванні нафтопродуктів і сірки".

У Криму знову шторм

Україна: не можна пропускати в протоку непридатні танкери

Відзначимо, що за фактом розливу нафтопродуктів лінійний відділ внутрішніх справ в морському порту "Кавказ" порушив кримінальну справу по ч. 1 ст. 252 Кримінальні кодекси РФ (забруднення морського середовища). Генеральна прокуратура Росії оголосила, що "проводяться слідчі дії із залученням фахівців МНС РФ, Роспріроднадзора і інших контролюючих органів". Крім того, "Південною транспортною прокуратурою проводиться перевірка законності дій керівництва портів, а також капітанів судів, пострадавших під час шторму в акваторії портів "Кавказ" і "Новоросійськ".

На думку "Екозахисту", "при підвищенні температури морської води нафтове забруднення знову і знову з'являтиметься в районі розливу і його доведеться багато разів ліквідовувати впродовж 2008 року, а можливо, і довше". За їх оцінкою, в результаті загибелі танкерів в морі вилилися близько двох тисяч тонн мазуту, при цьому частина даної речовини вже опустилася на морське дно. "Очевидно, що очистити дно практично не представляється можливим, тому значна частина забруднення залишиться в морі", - вважають вони. Російські екологи вважають, що роботи по очищенню води і побережжя обійдуться в чотири мільярди рублів, передає "Інтерфакс".

Як заявив у вівторок в ході відеомоста між Москвою і Києвом провідний співробітник Інституту глобального клімату і екології Росгидромета РАН Олександр Мінін, поведінка нафтопродуктів у воді залежить від сезону. Вони, як правило, затримуються у воді не більше ніж на шість місяців. "Потім вони розчиняються, виводяться, а у відкладеннях, особливо у відкладеннях на березі, особливо коли вони досягають шарів, куди не поступає кисень і сповільнений процес теплоразложения, там ці продукти можуть зберігатися десятки років і навіть більш".

Координатор морських програм Усесвітнього фонду дикої природи Росії Василь

1 2 3 4