Конспект урока по этике на тему Толерантность

Тема. Толерантність.

Мета: допомогти учням з'ясувати сутність поняття «толерантність»; розвивати почуття колективіз­му, солідарності, вміння слухати; показати, що важливим у стосунках між людьми є вміння спілкуватися; переконати учнів у необхідності бути терпимими до оточуючих; учити встанов­лювати стосунки на доброзичливій, толерантній основі.

Обладнання: плакати з цитатами: «Перед великим розумом я схиляю голову, перед великим серцем я стаю на коліна» (Гете), «Моя свобода розмахувати ру­ками завершується там, де починається ніс мого сусіда» (Емерсон); роздавальний матеріал (тест «Чи терпимі ми», роздруковані картки з матеріа­лом для обговорення, роздруковані аркуші, на яких намальована квітка «Толерантність»). Коментар: до початку Заняття вчитель вивішує на класній дошці плакати з цитатами.

Хід заняття

Гра «Доторкнись до мене ніжно»

Учитель зав'язує очі трьом бажаючим учням і просить їх, не розмовляючи, доторкнутися до обличчя, рук, волосся

трьох інших учнів. Потрібно відгадати свого напарника або напарницю, назвати його (її) ім'я, прізвище. (Після тако­го вступу, коли учні заінтригувалися, учитель оголошує тему заняття. )

Слово вчителя.

Тема сьогоднішнього нашого Заняття — «Толерант­ність».

Що означає це поняття? Чи завпеди ми в житті толе­рантні до інших людей? Які якості має толерантна людина і як їх виховати в собі? На ці та багато інших запитань нам доведеться сьогодні відповісти.

Кожна людина неповторна. Світ тому і цікавий, що ми всі різні. У класі у вас, напевно, є друг або подруга. Сядьте поруч і складіть таблицю «Я і мій друг (моя подруга)», або «Я і мій однокласник (однокласниця)» (учитель малює шапку таб­лиці на дошці):

Чим ми схожі?

Чим ми різні?

Робота в парах.

Учні складають таблицю, після чого відповідають на такі запитання вчителя:

Чи заважають вашому спілкуванню відмінні риси ха­рактеру? Якщо так, то які? Якщо ні, то чому?

Слово вчителя.

Іноді риси характеру товариша або подруги вас нервують, іноді, навпаки, вам допомагають прийняти певне рішення. І незважаючи на відмінності у характерах, ви є друзями, вам цікаво разом. Тому ж терпимість потрібно проявляти до всіх.

Толерантність — це визнання поваги до інших людей, уміння жити разом з іншими людьми.

Давайте перевіримо, чи терпимі ми, чи потрібно нам ви­ховувати в собі цю якість.

Тестування «Чи терпимі ми?».

Вибери твердження, які відповідають твоїй поведінці

1. Ти не погоджуєшся з товаришем. . .

а) Ти все ж таки слухаєш його.

б) Ти не даєш йому говорити.

2. У класі ти вже відповів. . .

а) Ти даєш можливість відповісти іншим.

б) Тобі хочеться відповісти ще.

3. Товариш зрадив тебе. . .

а) Ти намагаєшся з ним порозумітися.

б) Ти помстишся йому,

Якщо в усіх трьох випадках ти вибрав твердження «а», ти — терпима людина.

Слово вчителя.

Найкращих людських якостей вчать нас герої улюбле­них казок. Згадайте казку Андерсена «Гидке каченя».

Запитання до учнів.

Чи всі герої казки ставилися один до одного як брати?

Хто з мешканців пташиного двору користувався най­більшим авторитетом і чому?

Чи повинні герої казки мати однакові права незалежно від свого походження?

1 2 3

Похожие работы

Рефераты

Курсовые

Дипломные