Левенталь

Народився в 1938 році. У 1962 році закінчив ВДІК (учень Ю. И. Пименова і М. И. Курилко). Ще студентом став художником-постановником перших фільмів Я. Сегеля і П. Тодоровского. У 1963 р. дебютував як театральний художник в Театрі імені М. Н. Ермоловой і в Музичному театрі імені К. С. Станиславского і Вл. И. Немировича-Данченко (оформив тут постановку опери З. Кодаи "Харі Янош", здійснену режисером Л. Д. Михайловым).  У 1965 році був запрошений художником - постановником у Великий театр, де працював до 1995 року (останні 7 років - головним художником). Створював декорації і костюми до оперних і балетних спектаклів цього театру; у балеті співробітничав з Ю. Н. Григоровичем ("Корсар" А. Адана і Л. Делиба, "Дон Кихот" Л. Минкуса), О. М. Виноградовым ("Асель" В. Власова), В. В. Васильевым ("Ікар" С. Слонимского, "Макбет" К. Молчанова), М. М. Плисецкой ("Ганна Каренина", "Чайка" і "Пані з собачкою" Р. К. Щедрина), в опері найбільш тривалим і плідним був творчий союз художника з видатним режисером Б. А. Покровским (у числі постановок цього режисера, оформлених В. Я. Левенталем : "Князь Ігор" А. П. Бородина, "Отелло" Дж. верді, "Тоска" Дж. Пуччини, "Семен Котко", "Заручення в монастирі" і "Гравець" С. С. Прокофьева, "Мертві душі" Р. К. Щедрина). З Покровским же художник здійснив свою першу роботу за кордоном - "Хованщину" Мусоргського в Софії (1966). Згодом багато працював в театрах Європи, Америки, Японії. У Італії працював в театрах "Ла Скеля", "Коммунале" та ін. У Німеччині оформив більше 30 спектаклів, співробітничав зі знаменитими німецькими оперними режисерами - Вальтером Фельзенштейном і Гарі Купфером

Підтримує творчі зв'язки з сином Вальтера Фельзенштейна Иоханнесом, суперінтендантом оперного театру в Дессау; оформив в Дессау постановки цілого ряду обпер верді, "Богему" Дж. Пуччини. У Росії працював по запрошеннях в багатьох театрах окрім ГАБТа. Співробітничав з О. Н. Ефремовым, А. В. Эфросом, М. А. Захаровым, В. Н. Плучеком, Л. В. Якобсоном і іншими майстрами російської сцени. Оформляв постановки Московського академічного Художнього театру (спектаклі по п'єсах А. Гельмана, М. Рощина, Л. Петрушевской, С. Мрожека, А. Островского, а також "Чайку", "Дядька Ваню", "Вишневий сад" і "Три сестри" А. Чехова), Театру на Таганці ("Вишневий сад" Чехова), Театру Сатири ("Одруження Фигаро" П. О. Бомарше) та ін. Працював в кіно і на телебаченні. З 1983 року викладав на художньо-постановочному факультеті Школи-студії при МХАТ (з 1988 року професор, створив відділення підготовки театральних художників). Постійно займається станковим живописом (натюрморти, портрети). Підтримує постійний творчий контакт з Музичним театром ім. К. С. Станиславского і Вл. И. Немировича-Данченко. У числі робіт, здійснених художником на цій сцені, - оперні постановки Л. Д. Михайлова ("Кола Брюньйон" Д. Б. Кабалевского, "Любов д. Артаньяна" М. Вайнберга, "Любов до трьох апельсинів" С. С. Прокофьева) і Б. А. Покровского ("Таис" Ж. Массне), балети Л. А. Брянцева ("Оптимістична трагедія" М. Броннера, "Пані з камеліями" Дж. верді - В. Корчагина, "Цирк приїхав"! на музику К. Сан-Санса і В. Бесединой).  Освіта• Всеросійський Державний Інститут Кінематографії(до 1962)Місця роботи• Державний Академічний Великий Театр (1965 - 1995)• Школа-студія МХАТ (з 1983)Професія• сценографУчасть в конкурсах• ((1971) Всесоюзний конкурс на кращий музичний спектакль на честь 100-річчя з дня народження В. И. Ленина (лауреат)• ((1978) Всесоюзний конкурс на створення і постановку музично-сценічних творів в ознаменування 60-річчя Великої Жовтневої соціалістичної

1 2

Похожие работы