Методика "Домик"

Методика «Будиночок»Методика «Будиночок» (Н. І. Гуткина) є завданням на змалювання картинки, що змальовує будиночок, окремі деталі якого складені з елементів прописних букв. Методика розрахована на дітей 5—10 років і може використовуватися при визначенні готовності дітей до шкільного навчання. Мета дослідження: визначити здатність дитяти копіювати складний зразок. Завдання дозволяє виявити уміння дитяти орієнтуватися на зразок, точно його копіювати, визначити особливості розвитку довільної уваги, просторового сприйняття, сенсрмоторної координації і тонкої моторики руки. Матеріал і устаткування: зразок малюнка, аркуш паперу, простий олівець Процедура обстеженняПеред виконанням завдання дитяті дається наступна інструкція: «Перед тобою лежать аркуш паперу і олівець. Я прошу тебе на цьому аркуші намалювати таку саму картинку, як на цьому листку (перед випробовуваним кладеться листок із зображенням будиночка). Не квапся, будь уважний, постарайся, аби твій малюнок був такий самий, як на цьому зразку. Якщо ти щось намалюєш не так, не стирай ні гумкою, ні пальцем (необхідно прослідити, аби у дитяти не було гумки). Треба поверх неправильного або поруч намалювати правильно. Тобі зрозуміле завдання? Тоді приступай до роботи». По ходу виконання завдання необхідно зафіксувати:1. якою рукою малює дитя (правою або лівою);2. як він працює із зразком: чи часто дивиться на нього, чи проводить повітряні лінії над малюнком-зразком, що повторюють контури картинки, чи звіряє зроблене із зразком або, мигцем поглянувши на нього, малює по пам'яті;3. швидко або повільно проводить лінії;4. чи відволікається під час роботи;5

вислови і питання під час малювання;6. чи звіряє після закінчення роботи свій малюнок із зразком. Коли дитя повідомляє про закінчення роботи, йому пропонується перевірити, чи все у нього вірно. Якщо він побачить неточності в своєму малюнку, то може їх виправити, але це повинно бути зареєстровано експериментатором. Обробка і аналіз результатівОбробка експериментального матеріалу проводиться шляхом підрахунку балів, що нараховуються за помилки. Помилки бувають наступними. 1. Відсутність якої-небудь деталі малюнка (4 бали). На малюнку можуть бути відсутніми забір (одна або дві половини), дим, труба, дах, штрихування на даху, вікно, лінія, що змальовує підставу будиночка. 2. Збільшення окремих деталей малюнка більш ніж в два рази при відносно правильному збереженні розміру всього малюнка (3 бали за кожну збільшену деталь). 3. Неправильно змальований елемент малюнка (3 бали). Неправильно можуть бути змальовані колечка диму, забір, штрихування на даху, вікно, труба. Причому якщо неправильно намальовані палички, з яких складається права (ліва) частина забору, то 2 бали нараховується не за кожну неправильно змальовану паличку, а за всю праву (ліву) частину забору цілком. Те ж саме відноситься і до колечок диму, що виходить з труби, і до штрихування на даху будинку: 2 бали нараховується не за кожне неправильне колечко, а за весь невірно скопійований дим; не за кожну неправильну лінію в штрихуванні, а за все штрихування в цілому. Права і ліва частини забору оцінюються окремо: так, якщо неправильно змальована права частина, а ліва скопійована без помилки (або навпаки), то випробовуваний отримує за намальований забір 2 бали; якщо ж допущені помилки і в правій, і в лівій частині, то випробовуваний отримує 4 бали (за кожну частину по 2 бали). Якщо частина правої (лівою) сторони забору скопійована вірно, а частина невірно, то за цю сторону забору нараховується 1 бал; те ж саме відноситься і до колечок диму, і до штрихування на даху:

1 2

Похожие работы

Рефераты

Курсовые

Дипломные