Методика анализа функциональной деятельности вуза

Зміст 

Вступ

1. Аналіз функціональної діяльності вищого навчального закладу

2. Позабюджетна діяльність вищих навчальних закладів: аналіз чинників, що впливають на її здійснення

Висновок

Список використаної літератури

Додатки

Вступ

Кожна країна, що дбає про своє майбутнє, хоче мати якщо не першокласну систему вищої освіти, то принаймні один або кілька навчальних закладів світового класу. Очевидно, що для їхнього визначення може використовуватися не тільки словосполучення «університет світового класу», а й інші, що зазвичай вказують на досконалість і престиж університету, наприклад, «передовий», «провідний», «відомий у світі», «визнаний у світі» тощо.

Тисячолітнє існування університетів у всьому світі є підтвердженням їхнього внеску в розвиток суспільства, незважаючи на значні розходження в політичному устрої, культурі й економічному розвиткові різних країн. Завдяки своїй різноманітній діяльності, основою якої завжди залишаються освіта, виховання молоді й науково-дослідна діяльність, університети визнані важливими суспільними інститутами. Це визнання є основою державної та приватної підтримки вищої освіти, хоча вона завжди є недостатньою і часто залежить від політичних коливань.

Підтримка вищої освіти завжди поєднується з подвійними вимогами до неї. З одного боку, суспільство зацікавлене в системі масової вищої освіти для великої кількості студентів, а з іншого, воно завжди прагне створювати умови для університетів світового класу

В огляді, проведеному 2005 року престижним британським виданням «Економіст» (2005), висловлюється думка про те, що «найбільш значною подією в розвитку вищої освіти є виникнення вищої ліги світових університетів. Це явище є революційним у тому розумінні, що університети розглядають увесь світ як поле для своєї діяльності, але воно також є еволюційним, оскільки університети, як і раніше, пов’язані з ідеалом співтовариства вчених, які поєднують викладацьку й дослідницьку роботу».

1. Аналіз функціональної діяльності вищого навчального закладу 

Розвиток науково-технічного прогресу в умовах ринкової економіки вимагає суттєвого підвищення освітнього рівня населення, підготовки фахівців вищої кваліфікації, здатних ефективно здійснювати управління економікою. Ці зміни об'єктивно потребують застосування нових організаційних структур, форм і методів управління виробництвом, спрямованих на стимулювання заповзятливості, високого рівня професіоналізму, розвитку ініціативи кожного учасника виробництва.

В структурі вищої освіти за останні 7…8 років виникли багаточисельні факультети державної форми навчання, різноманітні комерційні школи бізнесу, інститути, коледжі, які орієнтовані на підготовку бакалаврів, спеціалістів, магістрів з різних галузей економіки.

Стійке положення вищого навчального закладу на ринку інтелектуальної праці вимагає від кожного із них обгрунтування стратегії розвитку, закріплення на ринку освітніх послуг, їх розширення та підвищення їх якості.

Основним показником ефективності роботи вищого навчального закладу є підготовка випускників, конкурентоздатних на ринку праці.

Негативними факторами зовнішнього впливу на діяльність навчальних закладів є: їх фінансова нестабільність як наслідок загальної економічної кризи; неадекватність відображення ринком праці суспільних потреб в освітніх послугах, що ускладнює визначення кількісних параметрів підготовки спеціалістів та вибір напрямків підготовки; криза в економіці, яка породжує безробіття і ускладнює працевлаштування випускників вузів; громіздка система введення нових спеціальностей і спеціалізацій та ін.

Теперішній етап реформування освіти в Україні

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Похожие работы

Рефераты

Курсовые

Дипломные