Накопление информации при научных исследований
ПЛАН
Вступ
Інформаційні системи.
Споживачі інформації.
Наукові документи і видання
Первинні документи і видання.
Вторинні документи і видання
Вторинні непубліковані документи.
Державна система науково-технічної інформації.
Науково-технічна патентна інформація
Організація роботи з науковою літературою
Вступ
Важливе значення має завдання забезпечення наукових досліджень зручною для сприйняття інформацією про найважливіші наукові досягнення, отримані у минулому. Таким чином, завдання розвитку загальнодержавної системи збору, обробки, зберігання, ефективного пошуку і передачі інформації, заснованої на використанні найсучасніших методів і засобів (в першу чергу обчислювальної техніки), є надзвичайно актуальним.
Методи інформатики успішно застосовуються для створення ефективних інформаційних систем і складають основу для автоматизації наукових досліджень, проектування, різних виробничих процесів. Нині сформувалося поняття інформатики як важливій галузі наукового знання, що включає декілька наукових дисциплін, пов'язаних з проблемою спілкування людини з ЕОМ, із створенням комп'ютерних систем. У інформатиці можна виділити ряд напрямів: технічне (інженерне), пов'язане із створенням обчислювальної техніки і різноманітних автоматизованих інформаційно-пошукових систем; програмне, пов'язане із забезпеченням обчислювальної машини програмами, що дозволяють реалізувати на ній завдання, що вирішуються користувачами; алгоритмічне, пов'язане з розробкою алгоритмів рішення різних теоретичних і практичних завдань і змістом так званих баз і банків даних.
Інформаційні системи.
Розробка, створення і використання інформаційних систем для забезпечення широкого круга споживачів інформацією про досягнення науки і техніки, рішення економічних і управлінських завдань - важливий розділ сучасної інформатики. При цьому термін "інформатика" може використовуватися для визначення, як відповідної наукової дисципліни, так і пов'язаної з нею області діяльності
Активно розвивалися видавнича справа, бібліотеки, а пізніше - реферативні, інформаційні і консультаційні служби. Бібліотеки стали активно використовувати у своїй роботі останні досягнення науки і техніки і, передусім ЕОМ (і відповідні системи пам'яті), об'єднані з сучасними засобами зв'язку. Нині співіснують різні системи наукової комунікації. Частина з них реалізована в традиційній формі через інформаційні центри і бібліотеки, інша частина-через мережі даних. За таким (змішаному) принципом організована, зокрема, доставка інформації споживачам в Державній системі наукової і технічної інформації (ГСНТИ) і відповідно в Міжнародній системі НТИ країн - членів СЭВ (МСНТИ).
Споживачі інформації.
Кожен споживач зазвичай