Обеспечение реализации стратегии предприятия

План

1. Організація системи реалізації стратегії на підприємстві.

2. Підготовчий етап реалізації стратегії підприємства.

3. Реалізація стратегічного плану підприємства за допомогою моделі BSC.

4. Організаційне забезпечення реалізації стратегії підприємства.  


1. Організація системи реалізації стратегії на підприємстві

Для підприємства, яке бажає досягти успіху на ринку важливо не тільки вірно вибрати стратегії свого розвитку, а й створити організаційні умови для їх реалізації.

Для цього менеджери підприємства основну увагу повинні приділяти не підприємству як організаційній структурі, а тій діяльності для якої воно створене. Якщо для збереження бізнесу потрібно зруйнувати стару організацію й створити нову, то це слід робити без оглядки.

Досягнення цілей підприємства в складному та змінному зовнішньому середовищі залежить від трьох основних складових системи управління:

- лінійно-функціонального керівництва;

- організаційної структури управління;

- взаємодії керівництва підприємства між собою та менеджерами апарату управління в процесі прийняття рішень, зумовлених вимогами корпоративних стратегій.

Тому система управління підприємством повинна передбачати створення комплексу взаємодіючих структур, що забезпечують процес стратегічного менеджменту, а також комплекс правил і процедур, за якими повинно функціонувати підприємство

Рівень лінійно функціонального керівництва підприємства оцінюється за двома показниками:

- ступенем реакції керівництва на зміни умов зовнішнього середовища (здатність керівництва передбачати та реагувати на зміну зовнішнього середовища);

- діапазоном реакції керівництва та менеджерів (показує на скільки керів-ництво здатне змінити свою поведінку при зміні зовнішнього середовища).

Організаційну структуру підприємства необхідно формувати таким чином, щоб вона відповідала стратегічним напрямам діяльності підприємства та вчасно пристосовувати її до змін факторів зовнішнього середовища.

Комплекс правил і процедур – це нормативне забезпечення реалізації стратегічного управління – формалізоване описування кожного фактора та показників елементів і компонентів внутрішньої і зовнішньої інфраструктури підприємства.

На практиці реалізація стратегії підприємства здійснюється двома підходами:

- через стратегічне планування;

- через ситуативну реакцію на виникаючі проблеми.

При цьому для обох підходів процес реалізації стратегії складається з трьох етапів: підготовчого, структурного, адаптивного.

 

2. Підготовчий етап реалізації стратегії підприємства

Підготовчий етап розпочинається з формулювання місії, дерева цілей та розробки ієрархії стратегій. Водночас визначаються норми, нормативи, критерії, обмеження, правила, процедури, методи та алгоритми діяльності підприємства.

Для підвищення якості підготовки стратегії підприємства доцільно використовувати об’єктивно-цільовий підхід та певну послідовність реалізації ціле-орієнтованих об’єктів (ЦОО).

Першим елементом формування ЦОО доцільно використовувати структурно-ієрархічний метод. В якості ЦОО на першому рівні ієрархії доцільно використовувати узагальнюючі об’єкти: продукція, ресурси, фінанси.

ЦОО «продукція» охоплює всі об’єкти, що забезпечують процеси розробки нового продукту, удосконалення існуючого продукту, його виробництво та збут (об’єкти маркетингового забезпечення, об’єкти забезпечення розробки та конструювання продукції, об’єкти виконання програми виробництва продукції). Ці об’єкти формують другий рівень ієрархії.

ЦОО «ресурси» охоплюють процеси забезпечення діяльності

1 2 3 4

Похожие работы