Организация работы архива

ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ АРХІВУ

Управління архівом

Під у правлінням архівом мається на увазі організація виконання працівниками завдань і функцій та реалізації повно­важень архіву. Управління архівом здійснюється відповідними органами виконавчої влади (місцевого самоврядування) вищого рівня, директором та іншими керівними працівниками архіву організаційно-розпорядчими, економічними, соціальними і ви­ховними методами.

Управління архівом здійснюється на основі Конститу­ції України, законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, Держкомархіву України, інших центральних та відповідних місцевих органів виконавчої влади і місцевого самоврядування.

Відповідно до цих нормативно-правових актів розробля­ються основні нормативні документи з організації роботи архіву: положення про архів і його структурні підрозділи, структура та штатний розпис, кошторис надходжень і витрат, посадові ін­струкції працівників.

Положення про архів визначає його статус як юридич­ної особи, порядок створення і підпорядкування, правову базу діяльності, профіль, завдання, функції, права і порядок управ­ління.

Положення про архів затверджується органом виконавчої влади (органом місцевого самоврядування) вищого рівня. Поло­ження про місцеві державні архівні установи затверджуються на підставі типових положень, затверджених Кабінетом Мініс­трів України.

Структура архіву - документ, що визначає склад структурних підрозділів, розробляється з урахуванням завдань і функцій архіву та умов і особливостей його роботи.

Структура архіву затверджується директором архіву за по­годженням з органом вищого рівня.

В архівах, що не мають структури, можуть створюватися гру­пи працівників за напрямками діяльності, які очолюють відпо­відні спеціалісти.

Положення про структурні підрозділи архіву визначають завдання, функції, повноваження й організацію діяль­ності підрозділів. Ці положення розробляються на основі поло­ження про архів, його структури та з урахуванням примірник положень про структурні підрозділи архівів, затверджених Держкомархівом України

Положення про структурні підрозділи затверджуються ди­ректором архіву.

Штатний розпис архіву - документ, що визначає кон­кретний набір посад працівників архіву та складові їхньої заро­бітної плати відповідно до умов оплати праці.

Штатний розпис складається згідно із структурою архіву в межах встановленої йому граничної чисельності та фонду опла­ти праці працівників і затверджується керівником органу ви­щого рівня.

Кошторис надходжень і витрат архіву - документ, що визначає загальний обсяг, цільове надходження, викорис­тання і поквартальний розподіл коштів архіву. Кошторис скла­дається на календарний рік та затверджується керівником органу вищого рівня.

Посадові інструкції складаються на всіх працівників архіву і визначають їхні обов'язки, права та відповідальність.

Посадові інструкції складаються на підставі кваліфікаційних довідників посад працівників і положень про структурні підроз­діли та затверджуються директором архіву.

Директор (керівник) архіву здійснює керівництво діяльністю архіву, несе персональну відповідальність за вико­нання покладених на архів завдань, визначає ступінь відпові­дальності своїх заступників і керівників структурних підрозділів та інших працівників архіву.

Для погодженого вирішення питань, що належать до компетенції архіву, в ньому на правах дорадчого органу створю­ється колегія. Склад колегії, положення про неї (регламент) за­тверджуються відповідним органом вищого рівня.

Рішення колегії проводяться в життя наказами директора.

В архіві на правах науково-дорадчих органів створю­ються із залученням представників інших установ та наукової громадськості:

1 2 3 4 5

Похожие работы