Ознакомление учащихся с основными сведениями о жизни и творчестве Ф. Кафки. конспект урока

Ознайомлення учнів з основними відомостями про життя і творчість Ф. Кафки. Конспект уроку

Мета: ознайомити учнів з основними біографічними відомостями про життя і творчість Ф. Кафки, характерними ознаками експресіонізму як модерністської течії, змістом оповідання "Перевтілення", концепцією світу і людини в ньому; розвивати навички аналізу художнього тексту, вміння визначати приналежність конкретного твору до тої чи тої літературної течії, конспектувати бесіду.

Випереджальне домашнє завдання:

  • пояснити значення понять: абсурд, алогізм, суб'єктивістське світосприйняття;
  • ознайомитися з життєвим та творчим шляхом Кафки;
  • прочитати оповідання "Перевтілення".  

Хід уроку

Установчо-мотиваційний міні-модуль

1 (10 хв. )

1. Перевірка домашнього завдання у вигляді самостійної роботи.

1 варіант

Поясніть, у чому незвичність головного героя роману "Пан". На прикладі одного з епізодів роману простежте мотиви дивних вчинків Глана.

2 варіант

Пан в давньогрецькій міфології - бог лісів і пасовищ, заступник пастухів і мисливців, веселий бог, який у супроводі німф блукає горами та лісами, танцюючи, граючи на сопілці. Поясніть, чому роман називається ім'ям цього бога.

Змістовно-пошуковий міні-модуль

2 (15 хв. )

2. Оголошення теми та мети уроку.

Франц Кафка (1883 - 1924).

3. Бесіда за питаннями підручника (1-7), с

132.

3 (15 хв. )

4. Виступи учнів з індивідуальними завданнями (передати короткий зміст творів Кафки):

  • роман "Процес";
  • роман "Замок";
  • новели.

Контрольно-смисловий міні-модуль

1 (20 хв. )

5. Робота над змістом новели "Перевтілення":

  • визначте сюжет твору та його складові частини (3 частини);
  • чому Кафка поділив оповідання на 3 частини? (Використав прийом трикратного (як у казці) обрамлення - висока художня майстерність Кафки);
  • знайдіть спільне у структурі частин оповідання (Починаються з "появи" Грегора в спільній кімнаті і закінчуються його "вигнанням");
  • хто головний герой новели?
  • як до Грегора ставляться батько, мати, сестра?
  • пояснити роль інтер'єру в оповіданні;
  • пояснити назву оповідання.

2 (5 хв. )

Висновок. Перевтілення - це те, що відбувається з Грегором Замзою, з його кімнатою, зі ставленням родини до нього.

3 (15 хв. )

Що являє собою смерть Грегора? (Фізична смерть Грегора як остаточне його "вигнання" уже не з кімнати, а з життя - це закономірний підсумок ставлення родини до нього);

- але хіба не було у Замзи іншого виходу?

- назвіть казки, в яких люди перетворюються на потвор. Які умови зворотнього перетворення? (Якесь випробування, чарівне зілля, стати самим собою, переборення відрази з боку інших. . . );

- чи був такий шанс у Грегора? (Коли сталося нещастя, родина не змогла ставитися до Замзи як до людини);

- хто був найжорстокішим щодо Грегора і найбільше зненавидів його? (Сестра Грета).

Висновок. Грегор залишається

1 2

Похожие работы

Рефераты

Курсовые

Дипломные