План-конспект внеклассного мероприятия по зарубежной литературе в 9 кассе - Листая страницы журнала Писатели-лауреаты Нобелевской премии

Тема:                       Гортаючи сторінки журналу

                   "Письменники-лауреати Нобелівської премії" 

 

Мета:          розповісти про засновника премії Альфреда Нобеля; ознайомити учнів з письменниками-лауреатами Нобелівської премії; сприяти перетворенню загаль­нолюдських цінностей в індивідуальний духовний досвід учнів; виховувати повагу до людської особис­тості, до скарбів культури; формувати гуманістичні іде­али добра.

Обладнання: портрети письменників-лауреатів Нобелівської премії та їхні твори: Г. Сенкевич, роман "Куди ідеш?"; Р. Кіплінг, оповідання "Мауглі", роман "Кім"; М. Метерлінк, п'єса "Синій птах"; Б. Пастернак, роман "Доктор Живаго"; Е. Хіменгуей, повість "Старий і море"; І. Бунін, повість "Життя Арсеньєва"; В. Голдінг, роман "Володар мух"; Б. Шоу, п'єса "Пігмаліон"; порт­рет і послання матері Терези; карта світу; програвач та аудіозапис з віршами Б. Пастернака.

 

                                                  Хід уроку

        1. Оголошення теми і мети позакласного заходу.  

       2. Вступне слово вчителя про Нобеля.

          Вчитель. Засновником Нобелівської премії є Альфред Бернхард Нобель – шведський інженер-хімік і підприємець, член Лондонського королівського товариства і Шведської академії.

         Народився Нобель 21 жовтня 1833 року в Сток­гольмі.

         У 1843 – 1850 роках разом з батьками жив у Петер­бурзі.

         З 1850 року вивчав хімію в Німеччині, Франції, Італії і США.

         У 1853 році повернувся в Росію і працював на фірмі "Нобель", що належала його батьку.

         У 1865 фірма організувала перший у світі завод з виробництва нітрогліцерину, і Нобель став його дирек­тором.

         Нещасний випадок на заводі виявив небезпеку в роботі з рідким нітрогліцерином, після чого Нобель ви­найшов вибухову суміш, яку назвав динамітом

        Але Нобель не хотів, щоб його відкриття йшло на шкоду людству, тобто на виготовлення зброї. Тому пе­ред смертю, а жив він самотньо, уклав заповіт про те, щоб його заводи продали, гроші вклали в цінні папери, а відсотки з прибутків стали винагородою у вигляді премій науковцям, літераторам за визначні успіхи в цих галузях.

         Серед номінацій Нобелівської премії є література, всі галузі науки, крім математики. Математиків Нобель обійшов, тому, що коли він винайшов динаміт (1867 p. ), дружина знайшла собі коханця-математика.

         10 грудня 1896 року Нобель помер у віці 63 роки у своїй лабораторії в Сан-Ремо (Італія).

         І з того часу кожного року у жовтні засідає Шведська академія і вирішує, кому ж присудити цю престижну премію?

         Перша — за відкриття в галузі хімії.

         Друга — фізики.

         Третя — фізіології і медицини.

         Четверта — літератури.

         П'ята — за видатні досягнення для зміцненні миру.

         Перша Нобелівська премія була вручена в 1901 році французькому поету Рене Сюллі-Прюдому.

         Вручення Нобелівських премій відбувається 10 грудня кожного року.

         Звичайно, відзнака за досягнення в літературі при­вертає особливу увагу громадськості. Ця премія дуже престижна. Сума винагороди становить          1 мільйон доларів.

         У галузі літератури за 100 останніх років цю найпрестижніжу премію отримали 99 письменників.

         Нобелівська премія присуджується тільки за життя людини, посмертно вона не присуджується.

         Представники 37 країн світу отримали цю премію. Найбільше Нобелівських лауреатів має Франція.

         Гортаючи сторінки журналу "Письменники-лауреати Нобелівської премії", ми познайомимось з такими письменниками-лауреатами:

Генріх Сенкевич,

Редьярд Кіплінг,

Моріс Метерлінк,

Борис Пастернак,

Іван Бунін,

Ернест Хемінгуей,

Вільям Голдінг,

Бернард Шоу.

         Остання сторінка нашого журналу "Духовні чекан­ня" присвячена лауреату Нобелівської премії – мона­хині, матері Терезі.

          Кожна творча людина: чи то художник, музикант, письменник, поет прагнуть за допомогою слова зміни­ти життя людей на краще. Дуже хочеться, щоб завдяки сьогоднішньому ви­ховному заходу ви, діти, винесли ті зерна, які допомо­жуть вам стати більш самостійними у прийнятті рішень, які

1 2 3 4 5 6 7 8

Похожие работы

Рефераты

Курсовые

Дипломные