Полярные экспедиции

План

Історія відкриття та освоєння північного морського шляху 3

190-річчя відкриття Антарктиди      6

Історія відкриття та освоєння північного морського шляху

Перед відвідувачами відділу розгортається насичена видатними подіями історія арктичного мореплавання.

Піонерами плавання з Північного Льодовитому океану були відважні російські помори. На невеликих вітрильних судах - кочах вони плавали до Шпіцбергену і Новій Землі, поступово просувалися Схід вздовж північних берегів Євразії, наближаючи відкриття Північного морського шляхи виходу з в Атлантичному океані в Тихий. Служилий людина Семен Дежнєв в 1648 р. вперше пережив протоку між Євразією та Північної Америкою, довівши, що це два відособлених континенти.

В експозиції відділу можна було познайомитися з фрагментом зовнішньої обшивки й залишається частиною форштевня древнього коча, реконструйованої одягом полярного морехода XV-XVII століть та інші реліквіями першопрохідників північних морів.

Діорама " Мангазея " розповідає одного із найбільших торгово-ремісничих і промислових центрів крайньому сході середньовічної Русі. Морські відвідини Мангазею займають чільне місце у історії російської арктичною культури XVI- XVIIст.

Великий внесок у вивчення Арктики та розвитку арктичного мореплавання внесли представлені у відділі Велика Північна Експедиція під керівництвом У. Берінга (1733-1745 рр. ), перша російська морська высокоширотная експедиція під керівництвом капітана 1-го рангу У. Чічагова (1766-1767 гг. ),экспедиции на Нову Землю (1821-1824 рр) і північний схід Азії (1820-1824 рр. ) під керівництвом Ф. Літке і Ф. Врангеля, шведско-русская експедиція на судні " Вега ", очолювана А. Норденшельдом (1878-1879 рр. ), російська полярна експедиція на шхуні " Зоря " під керівництвом Еге. Толля (1900-1902 рр. ), гідрографічна експедиція Північного Льодовитого океану на судах " Таймир " і " Вайгач " під керівництвом полковника І. Сергєєва і капітана 2-го рангу Б. Вількицького (1910-1915 рр. ), експедиції під керівництвом Р. Сєдова, У. Русанова, Р. Брусилова (1911 - 1914 рр

).

Особливе місце у експозиції відділу займає штурвал першої світової арктичного криголама " Єрмак ", створеного 1899 р. за кресленнями віце-адмірала З. Про. Макарова, нактоус (магнітний судновий компас) та букви написи назви знаменитого корабля.

Організація в $ 20 - 30-ті рр Карських товарообмінних експедицій. , дослідження, які проводилися Північної научно-промислової експедицією і Плавучим морським інститутом стали початком комплексному вивченню і освоєння Арктики. 1932-го р. криголамний пароплав " А. Сибіряків " вперше пройшов Північним морським шляхом за навігацію, показавши цим можливість його комерційної експлуатації.

Значительное місце у експозиції відведено " Челюскінської епопеї " 1933-34 рр. Полярні льотчики, учасники порятунок челюскінців зі льодів Чукотського моря стали першими Героями Радянського Союзу. Першим експонатом музею є справжній літак-амфібія " Ш-2 " конструкції інженера У. Б. Шаврова, побудований 1931 р. у Ленінграді та який використовували для ведення льодовій розвідки в Арктиці за 30 я - 60-ті рр. У 1937 р. перша повітряна високоширотна експедиція, очолювана Про. Шмідтом, доставила на крижину району Північного полюси групу дослідників під керівництвом І. Папаніна. Намет першої дрейфуючій наукової станції " Північний полюс " займає одна з центральних місць у експозиції музея.

Великі цікаві експонати, які стосуються першої в історії авіації трансарктичного перельоту Москва - Північний полюс - Сієтл літаком АНТ-25, пілотуємому У. Чкаловим, Р. Байдуковим й О. Беляковим і високоширотному дрейфу криголамного пароплава " Р. Сєдов " (1938-1940

1 2 3 4

Похожие работы