Правила приема, размещения посетителей ресторана и оформление заказа
ПЛАН
Зустріч відвідувачів
Розміщення гостей
Розподіл на позиції і нумерація столів
Чергування позицій
Робота з чергою
Запрошення гостей
Правила оформлення меню в ресторані
Подача меню і правила прийому замовлень
Зустріч відвідувачів
Відвідувачі, ще тільки підійшовши до під'їзду ресторану, повинні відразу відчути, що тут усе готово до зустрічі гостей. Приємна вивіска з назвою ресторану, табличка з вказівкою годин роботи ( і попередженням про припинення впускання відвідувачів за 30 мін до закінчення роботи), яскраве освітлення вечірньої пори в перші ж хвилини створюють у гостей святковий, підведений настрій.
У вхідних дверей їх люб'язно вітають швейцари в уніформі - лівреях, кашкетах і білих рукавичках.
У вестибюлі назустріч відвідувачам виходять гардеробники і, приймаючи від гостей верхню сукню, дають їм фірмові номерки. Потім відвідувачі перед дзеркалом можуть привести свій туалет в порядок. До цього часу виходить метрдотель, вітає гостей (бажано на їх рідній мові), уточнює, на скільки персон треба приготувати столик, і запрошує пройти в зал.
У залі метрдотель повинен проводити гостей до столу і усадити їх. У відсутність метрдотеля ці функції здійснює бригадир офіціантів. Пропонуючи відвідувачам зайняти місця за столом, слід мати на увазі, що жінка повинна сісти з правого боку від чоловіка, і при обслуговуванні їй треба подавати блюда в першу чергу.
Офіціант, підходячи до столика, повинен вітати відвідувачів залежно від години відвідування словами: "Добрий ранок", "Добридень" або "Добрий вечір".
Якщо гості сіли за вибраний ними стіл, то пропонувати їм інші місця, пересаджувати їх не дозволяється. У вечірні години займати вільні місця за столом, де вже сидять відвідувачі, можна тільки після того, як вони дадуть на цей дозвіл метрдотелеві. У денні години (з 12 до 17 годин), коли відпускаються обіди, за столиками можна займати вільні місця.
Іноді, буває, в залі ресторану відвідувач і офіціант стикаються один з одним
Розміщення гостей
Вживаний Вами спосіб розсадження гостей безпосередньо впливає на режим роботи усього ресторану. Розсаджуючи гостей, Ви повинні працювати з офіціантом. Поки офіціант закінчує накривати стіл, запрошуйте гостей і ведіть їх до столика. Це дозволить заощадити час. Розсаджуйте гостей тільки за чисті, наново накриті столи. Але не перекритий стіл не має бути причиною відмови від його використання.
Випадок з життя:
Великий відомий ресторан в центрі Москви. Приходить молода пара. Їх зустрічає хостес і веде за стіл. Гості просять посадити їх за певний стіл біля вікна. Стіл розташований відокремлено і дуже зручно, біля вікна і у кінці залу. При цьому стіл не перекритий. Так от на прохання гостей посадити їх саме за цей стіл Хостесс відповідає: "Цей стіл не