Правовые вопросы регулирования защиты прав потребителей

Зміст 

Вступ

Теоретичне завдання:

Правове регулювання захисту прав споживачів.

Практичне завдання:

1) Скласти договір доручення на ведення справ у господарському суді;

2) Скласти договір застави майнових прав.

Висновок

Література 


Вступ 

У ст. 39 ГКУ встановлено права споживачів, які перебувають на території України, під час придбання, замовлення або вико­ристання товарів (робіт, послуг) з метою задоволення своїх по­треб. Зокрема, споживачі мають такі права:

• на державний захист своїх прав;

• на гарантований рівень споживання;

• на належну якість товарів (робіт, послуг);

• на безпеку товарів (робіт, послуг);

• на необхідну, доступну та достовірну інформацію про кіль­кість, якість і асортимент товарів (робіт, послуг);

• на відшкодування збитків, завданих товарами (роботами, по­слугами) неналежної якості, а також шкоди, заподіяної не­безпечними для життя і здоров'я людей товарами (роботами, послугами), у передбачених законом випадках;

• на звернення до суду та до інших уповноважених органів влади за захистом порушених прав або законних інтересів.

Такі самі норми дублюються у ст. З Закону України "Про захист прав споживачів".

З метою захисту своїх прав та законних інтересів громадяни можуть об'єднуватися на добровільній основі у громадські орга­нізації споживачів (об'єднання споживачів)

Держава забезпечує громадянам як споживачам захист їх прав, надає можливість вільного вибору товарів (робіт, послуг), здобуття знань і кваліфікації, необхідних для прийняття самостій­них рішень під час придбання та використання товарів (робіт, послуг) відповідно до їх потреб, і гарантує придбання або одер­жання іншими законними способами товарів (робіт, послуг) в обсягах, що забезпечують рівень споживання, достатній для під­тримання здоров'я і життєдіяльності.

Державний захист прав громадян як споживачів здійснюють спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів та його територіальні органи, Рада Міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, Державний комітет стандартизації, метрології та сертифікації України, органи і установи державного санітарно-епідеміологічного нагляду України, інші органи виконавчої вла­ди, органи місцевого самоврядування відповідно до законодавст­ва, а також судові органи (ст. 4 Закону України "Про захист прав споживачів").  

Правове врегулювання захисту прав споживачів

Основним документом, який регулює відносини між споживачами товарів (робіт, послуг) і виробниками, виконавцями, продавцями в умовах різних форм власності, встановлює права споживачів та визначає механізм реалізації державного захисту їх прав є Закон України «Про захист прав споживачів».

Згаданим Законом України «Про захист прав споживачів» передбачено, що споживач має право на одержання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про товари (роботи, послуги), що забезпечує можливість їх свідомого і компетентного вибору. Така інформація повинна бути надана споживачеві до придбання ним товару чи замовлення роботи (послуги).

Підтверджуючим документом відносин між споживачем і виконавцем (продавцем) є договір.

Зокрема, пунктом 9 статті 14 Закону України «Про захист прав

1 2 3 4 5 6 7 8 9

Похожие работы

Рефераты

Курсовые

Дипломные