РЕШЕНИЕ ЗАДАЧ ПО ФИЗИКЕ

РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ З ФІЗИКИ

 План

  1. Фізичні задачі, їх значення і місце у навчальному процесі.
  2. Класифікація задач з фізики.
  3. Методи, способи і прийоми розв'язування фізичних задач.
  4. Методика розв'язування задач з фізики.
  5. Організаційні форми розв'язування задач на уроках.

 1. Фізичною задачею називають певну проблему, яка в загальному випадку розв'язується за допомогою логічних умовиводів, математичних дій та експерименту на основі законів фізики.

У методичній літературі під задачами зазвичай розуміють доцільно підібрані вправи, основне призначення яких полягає у вивченні фізичних явищ, формуванні понять, розвитку логічного мислення учнів і прищепленні їм умінь застосовувати свої знання на практиці.

Розв'язування задач є невід'ємною складовою частиною навчального процесу, бо дозволяє формувати і збагачувати фізичні поняття, розвиває фізичне мислення учнів, їх навички застосування знань на практиці. У процесі розв'язування задач формуються працелюбність, допитливість розуму, самостійність у судженнях, виховується інтерес до навчання, загартовується воля і характер, розвивається вміння аналізувати явища, узагальнювати відомості про них тощо. Велика роль задач у здісненні політехнічного принципу навчання. Розв'язування задач є способом перевірки і систематизації знань, дає можливість раціонально проводити повторення, розширювати і поглиблювати знання, сприяє формуванню світогляду, знайомить з досягненнями науки, техніки т. п.

Усе це дозволяє говорити про розв'язування задач як метод навчання. Вважають, що без розв'язування задач курс фізики не може бути засвоєний.

Фізичні задачі використовуються для:

  • створення проблемних ситуацій;
  • повідомлення нових знань;
  • формування практичних умінь і навичок;
  • перевірки глибини і міцності засвоєння знань; повторення і закріплення матеріалу;
  • розвитку творчих здібностей учнів та ін.

Розв'язування задач є складовою частиною майже кожного уроку. На комбінованих уроках їх використовують двічі: при опитуванні учнів та при закріпленні вивченого матеріалу

Для організації повторення підбирають комбіновані задачі. Задачі є ефективним засобом контролю знань учнів.

 2. Задачі відрізняються одна від одної за багатьма ознаками: за змістом, за способом задання, за дидактичною метою та ін. Класифікація задач за певними ознаками дозволяє раціонально здійснювати їх підбір та розробити методику їх розв'язування. Існують різні класифікації задач. Нижче наведена одна з можливих класифікацій.

КЛАСИФІКАЦІЯ ЗАДАЧ

За змістом:

  • конкретні,
  • абстрактні,
  • з міжпредметним змістом,
  • технічні,
  • історичні,
  • з певних розділів курсу фізики.

За дидактичною метою:

  • тренувальні,
  • творчі,
  • дослідницькі;
  • контрольні.

За способом подання умови:

  • текстові,
  • графічні,
  • експериментальні,
  • задачі-малюнки ( або фотографії),

За ступенем складності:

  • прості,
  • середньої складності,
  • складні,
  • підвищеної складності,

За вимогою:

  • на знаходження невідомого,
  • на доведення,
  • на конструювання,

За способом розв'язування:

  • експериментальні,
  • обчислювальні;
  • графічні.

Розглянуту класифікацію задач не можна вважати досить повною, оскільки одна й та ж задача може бути віднесена до різних груп, проте вона досить зручна в застосуванні. У цю класифікацію не ввійшли також якісні задачі.

 

3. У залежності від того, які логічні операції застосовуються при розв'язанні задач, розрізняють методи розв'язування - аналітичний, синтетичний, та аналітико-синтетичний.

Аналітичний метод полягає у розчленуванні задачі на кілька простіших задач. Розв'язування починають з шуканої величини. У результаті аналізу відшукують закономірність, що зв'язує шукану величину з заданими. Якщо в закономірність входять крім шуканої величини інші

1 2

Похожие работы

Рефераты

Курсовые

Дипломные