Развитие внимания у младших школьников - упражнения
План
Вправа “У магазині дзеркал”. 2
Вправа “Дивися на руки”. 2
Вправа“Слухай команду”. 3
Вправа“Знайди два однакових предмети”. 3
Вправа“Викладання з паличок”. 4
Вправа “Виключення зайвого”. 4
Вправа“Знайди відмінності”. 5
Вправа“Викладання візерунка з мозаїки”. 5
Вправа “Чий це будинок?”. 5
Вправа“Нанизування намистинок”. 6
Вправа“Змішаний ліс”. 6
Вправа“Змальовування по клітинках”. 6
Вправа“Вітрина магазину”. 7
Вправа “Танграм”. 7
Вправа«Будиночок». 8
Вправа«Знайди такий самий предмет». 8
Вправа“Будь уважний!”. 9
Вправа“Чотири стихії”. 10
Вправа “У магазині дзеркал”
Мета: розвиток спостережливості, уваги, пам'яті. Створення позитивного емоційного тла. Формування почуття впевненості, а також уміння підкорятися вимогам іншої людини.
Опис. Дорослий (а потім дитина) показує рухи, які після нього точно повинні повторювати всі гравці,
Інструкція:«Зараз я розповім вам історію про мавпочку. Уявіть собі, що ви потрапили до магазину, де стоїть багато великих дзеркал. Туди ввійшов чоловік, на плечі в нього була мавпочка. Вона побачила себе в дзеркалах і подумала, що це інші мавпочки, і почала корчити їм мордочки. Мавпочки у відповідь скорчили їй точнісінько такі самі пички. Мавпочка показала їм кулака, і їй із дзеркал також показали кулаки. Вона тупнула лапою, й усі мавпочки тупнули
Вправа “Дивися на руки”
Мета: розвиток довільної уваги.
Необхідний матеріал: аудіозапис маршу.
Опис. Діти, рухаючись по колу, точно виконують різні рухи, показані дорослим чи «командиром».
Інструкція:«Зараз ми пограємося. Для гри нам потрібно вибрати командира, що буде придумувати рухи для рук. Спочатку командиром буду я, а потім той, кого ми виберемо за допомогою лічилки. Усі гравці, стоячи один за одним у колі, повинні почати рухатися під музику. Першим буде стояти командир — зараз ним буду я. Всі уважно стежать, які рухи рук показує командир, і повторюють їх точно за ним. Починаємо гру». Примітка. На етапі освоєння гри рухи рук показує дорослий (варіанти показу рухів: руки нагору, у сторони, на пояс, руки зі зчепленими пальцями витягнуті вперед, занесені за голову тощо). Потім показ рухів рук здійснюють діти.
Вправа “Слухай команду”
Мета :розвиток довільної уваги.
Опис. Кожна дитина повинна виконувати рухи відповідно до команд дорослого, вимовленими пошепки. Команди даються тільки на виконання спокійних рухів. Гра проводиться доти, доки гравці добре слухають і точно виконують завдання.
Інструкція:«Ми пограємося в гру «Слухай команду». Для цього треба стати в коло один за одним і рухатися кроком під музику. Коли звуки музики припиняться, необхідно зупинитися й уважно слухати мене. У цей час я пошепки вимовлю команду, наприклад «підняти руки», і всі гравці повинні виконати цю команду. Будьте уважні!»
Примітка. Приклади команд: присісти; нахилитися вперед і витягнути руки вперед; зігнути праву ногу в коліні, руки розвести в сторони; сісти на підлогу й обхопити коліна двома руками і т. ін. Ігри, завдання і вправи, спрямовані на розвиток сенсорної уваги
Вправа “Знайди два однакових предмети”
Мета: розвиток мислення, обсягу уваги, сприйняття форми, величини, спостережливості, формування уміння порівнювати,