Развитие внимания у младших школьников - упражнения

План

Вправа “У магазині дзеркал”. 2

Вправа “Дивися на руки”. 2

Вправа“Слухай команду”. 3

Вправа“Знайди два однакових предмети”. 3

Вправа“Викладання з паличок”. 4

Вправа “Виключення зайвого”. 4

Вправа“Знайди відмінності”. 5

Вправа“Викладання візерунка з мозаїки”. 5

Вправа “Чий це будинок?”. 5

Вправа“Нанизування намистинок”. 6

Вправа“Змішаний ліс”. 6

Вправа“Змальовування по клітинках”. 6

Вправа“Вітрина магазину”. 7

Вправа “Танграм”. 7

Вправа«Будиночок». 8

Вправа«Знайди такий самий предмет». 8

Вправа“Будь уважний!”. 9

Вправа“Чотири стихії”. 10


Вправа “У магазині дзеркал”

Мета: розвиток спостережливості, уваги, пам'яті. Створення позитивного емоційного тла. Формування почуття впевненості, а також уміння підко­рятися вимогам іншої людини.  

Опис. Дорослий (а потім дитина) показує рухи, які після нього точно повинні повторювати всі гравці, 

Інструкція:«Зараз я розповім вам історію про мавпочку. Уявіть собі, що ви потрапили до магазину, де стоїть багато великих дзеркал. Туди ввійшов чоловік, на плечі в нього була мавпочка. Вона побачила себе в дзеркалах і подумала, що це інші мавпочки, і почала корчити їм мордочки. Мавпочки у відповідь скорчили їй точнісінько такі самі пички. Мавпочка показала їм кулака, і їй із дзеркал також показали кулаки. Вона тупнула лапою, й усі мавпочки тупнули

Що не робила мавпочка, всі інші точно повторювали її рухи. Починаємо гру. Я буду мавпочкою, а ви — віддзеркаленнями».

Вправа “Дивися на руки” 

Мета: розвиток довільної уваги.  

Необхідний матеріал: аудіозапис маршу.  

Опис. Діти, рухаючись по колу, точно виконують різні рухи, показані дорослим чи «командиром».  

Інструкція:«Зараз ми пограємося. Для гри нам потрібно вибрати командира, що буде придумувати рухи для рук. Спочатку командиром буду я, а потім той, кого ми виберемо за допомогою лічилки. Усі гравці, стоячи один за одним у колі, повинні почати рухатися під музику. Першим буде стояти командир — зараз ним буду я. Всі уважно стежать, які рухи рук показує командир, і повторюють їх точно за ним. Починаємо гру».  Примітка. На етапі освоєння гри рухи рук показує дорослий (варіанти показу рухів: руки нагору, у сторони, на пояс, руки зі зчепленими пальцями витягнуті вперед, занесені за голову тощо). Потім показ рухів рук здійсню­ють діти.  

Вправа “Слухай команду” 

Мета :розвиток довільної уваги.  

Опис. Кожна дитина повинна виконувати рухи відповідно до команд дорослого, вимовленими пошепки. Команди даються тільки на виконання спокійних рухів. Гра проводиться доти, доки гравці добре слухають і точно виконують завдання.  

Інструкція:«Ми пограємося в гру «Слухай команду». Для цього треба стати в коло один за одним і рухатися кроком під музику. Коли звуки музики припиняться, необхідно зупинитися й уважно слухати мене. У цей час я пошепки вимовлю команду, наприклад «підняти руки», і всі гравці повинні виконати цю команду. Будьте уважні!» 

Примітка. Приклади команд: присісти; нахилитися вперед і витягнути руки вперед; зігнути праву ногу в коліні, руки розвести в сторони; сісти на підлогу й обхопити коліна двома руками і т. ін. Ігри, завдання і вправи, спрямовані на розвиток сенсорної уваги

Вправа “Знайди два однакових предмети”

Мета: розвиток мислення, обсягу уваги, сприйняття форми, величини, спостережливості, формування уміння порівнювати,

1 2 3 4 5