Социология и антропология

ПЛАН

 

Вступ. 3

Соціологія і антропологія. 5

Антропогенез вплив природних і соціокультурних чинників на еволюцію людини. 11

Список літератури. 14


Вступ

 

Людина – як об'єкт і антропологія її місце в системі практики.

Антропологію людини вивчають більше 200 наук. Антропологія має міждисциплінарний характер. Наголосимо на науках, які мають найбезпосередніше відношення до антропології:

Біологія – система наук про живу природу. Вивчає будову і функціонування живої системи. Біологія – природничонаукова наука для вивчення людини в навколишньому світі.

Психологія – вивчає психіку поведінки людини і тварин.

Соц. психологія – вивчає міжособові відносини в малих групах людини.  

Соціологія – розглядає соціальні явища, розглянуті крізь призму взаємодії людей. З погляду антропології цікавить відносини людини в суспільстві.

Етнографія (пер. з грец. плем'я, народ) або етнологія (народознавець. ) – наука вивчає перебування і культ особливостей народів миру.

Етнос – походження народів.

Етнографія – розселення народів.

Філософія – вивчаєте самі загальні закони суспільства і пізнання.

Культурологія – вивчення функції культури, чинники розвитку, взаємодії культури, розвиток символічних систем.

Антропологія – культура як показник розвитку людини.

Не дивлячись на те, що людину вивчають багато наук, але людина найзагадковіша істота планети. Задачі антропології як науки дати цілісне знання про людину.

 Об'єктом науки є те, на що направлена пізнавальна діяльність людини.

Об'єктом антропології на думку Мелюкова є походження історичної еволюції людини. Емельянов говорить, що людина узята як культура, як родова істота пройшло історико-культурну еволюцію.  

Предметом науки є закони істотні риси, типові ознаки, тенденції досліджуваної людини.  

Предметом науки є істотні риси походження історичної еволюції людини.   

Напрями.

1. Фізична антропологія включаюча палеоантропологію:

Вчення про антропогенез;

Морфологію людини.

2

Філософська антропологія, що досліджує загальне природа людини, співвідношення його миром.

3. Соц. антропологія, яка як наука з'явилася порівняно недавно. Вона базується на базі соціології і етнічної антропології.

Об'єктом соц. антропології є людина, життєдіяльність якої протікає взаємодії з іншими людьми.

Предметом соц. антропології є закономірності і механізми взаємостосунків людини і його соц. і природним оточенням в умовах конкретної культурної системи.

 

 

 


Соціологія і антропологія

Народження соціології як науки пов'язано з дослідженням західних суспільств|товариств|. Соціологія була пов'язана з дослідженням європейців і північноамериканців, що живуть в урбанізованих і модернізованих суспільствах|товариствах|. Поняття соціології народжувалися на дослідженні Заходу. Провідні категорії соціології - багато в чому західні категорії мислення. Проте|тим не менше| довгий час вони представлялися як універсальні.

Витоки|джерела| сучасної антропології і відділення|відокремлення| її від соціології пов'язані з колоніалізмом. Антропологія вивчала людей, що живуть в суспільствах|товариствах| традиційних, племінних. Люди Заходу вивчали не захід|. Категорії пізнання, вироблені на Заході, піддавалися переосмисленню. Антропологічне знання сприяло і сприяє переосмисленню тих категорій і понять соціології, які вироблені на матеріалі західних суспільств|товариств|.

З|із| розмиванням цінностей лінійного прогресу акценти переміщаються. Немає більше "нас" і "вони", виникло уявлення про плюральний і цілісний світ. Відповідно відбувається|походить| асиміляція теоретичних традицій і дослідницьких методів обох|обидва| дисциплін. Методи дослідження невеликих дописемних| культур відрізняються від вивчення сучасних суспільств|товариств|. Проте|тим не менше| вони один одного збагачують через саму несхожість предметів цих наук. Соціологія роздумує над власними категоріями, піддає самокритиці культуру, до якої належить соціолог.

Поступово соціальна (культурна) антропологія робить|чинить| предметом своєї уваги більше індустріальні і постіндустріальні суспільства|товариства|.

Інтерес антропології до індустріальних суспільств|товариств| визрівав|виспівав| поступово. У XIX ст|ст. | Е. Тайлор в своїх роботах приділяв велику увагу аналізу "пережитків" дитячих ігор, мовних ідіом. Ще в 1911 р. Ф. Боас писав про значущість антропологічних досліджень для розуміння великих міських суспільств|товариств|. Не можна не згадати ім'я

1 2 3 4 5

Похожие работы