Техники НЛП в политической рекламе
ПЛАН
Неправові засоби впливу на підсвідомість. 2
Правові засоби впливу на підсвідомість. 4
Висновки. Застосування НЛП в українській політичній рекламі 16
Техніки НЛП в політичній рекламі
Неправові засоби впливу на підсвідомість
Ми вже зазначали, що науковим є поділ не на “чорну” чи “білу” політичну рекламу, але на правову та неправову. Нейролінгвістичне програмування володіє прикладами технік обох напрямів. Зокрема, найвідомішим неправовим методом, який заборонено в усіх розвинених демократичних країнах, є так званий ефект 25-го кадру. Точніше, sublimina чи “феномен 25-го кадру”, чи “ефект 36-го кадру”, чи “ефект Берда” – у відеоматеріалах, а також відповідник в аудіо форматі – messude.
Сьогодні питання 25-го кадру є доволі суперечливим. З одного боку, цей досить корисний ефект використовують у навчанні, коли підсвідомість легше всотує інформацію (свідомість “розуміє” лише 24 кадри в секунду, якщо їх буде більше – то інформація сприймається тільки підсвідомістю, що є набагато ефективніше). Водночас, застосовуючи цей феномен, наприклад, в політиці, можна програмувати людські дії, проте сьогоднішні технології (звичайний відеомагнітофон розпізнає покадрову інформацію) дозволяють з легкістю виявляти надуживання цією можливістю (вже згаданий конфлікт на виборах 2000 року в США). Через такий стан речей sublimina посідає двозначний стан серед технік НЛП – забороненими лишаються маніпуляції зі свідомістю, але процеси навчання, лікування, релаксації, що використовують 25-й кадр, сприймаються доволі позитивно.
Зовсім інший стан речей споглядаємо в царині аудіо-пропаганди
Звук і освітлення взагалі є універсальними засобами створення настрою, але засобами правовими, тому тут ми лише підкреслимо їх значення у творенні теле- чи