Типы менеджеров в американской деловой культуре

Типи менеджерів в американській діловій культурі

Проведені дослідження сучасної американської корпоративної культури показали, що в ній маються чотири основних типи менеджерів.

Перший тип — "майстра". Це люди, що дотримують традиційної системи цінностей, включаючи робочу етику і повагу до інших людей. Навколишні оцінюються ними переважно з погляду того, наскільки вони творчо відносяться до своїх обов'язків. Ці люди, однак, бувають настільки поглинені предметом власних творчих вишукувань, що виявляються не в змозі керувати складними і мінливими організаційними системами.

Другий тип — "борці з джунглями". Це — люди, що жагуче прагнуть до влади. Вони сприймають себе і навколишніх як живучих у "людських джунглях", де кожний прагне з'їсти іншого. Їх інтелектуальні й інші психічні ресурси спрямовані переважно на забезпечення власної безпеки і благополуччя. Колег по роботі вони звичайно розглядають як чи конкурентів ворогів, а підлеглих — як засіб у боротьбі за владу. Серед них, у свою чергу, виділяються два підтипи: "леви" і "лиси".

"Леви" — це переможці, що домоглися успіху і будують "свою імперію". "Лиси", улаштувавши свої гнізда в корпоративній організації, продовжують спритно і розсудливо просуватися далі. За рахунок заповзятливості їм удається швидко піднятися по службовим сходам. Однак їхні плани звичайно зрештою валяться в результаті відповідних дій тих, кого вони у свій час чи обдурили використовували в корисливих цілях.

Третій тип — "люди компанії"

Вони ідентифікують себе з організацією, до якої самі належать. Якщо вони психологічно слабкі, то прагнуть підкорити себе іншим і скоріше домогтися безпеки, ніж успіхів. Будучи ж вольовими і досить сильними, вони прагнуть до визнання з боку навколишніх, до підвищення ступеня згуртованості корпорації. Найбільш творчі з них створюють у компанії атмосферу співробітництва і дружелюбності, однак виявляються не в змозі успішно влаштовувати справи в умовах сильної конкуренції.

Четвертий тип — "гравці". Вони розглядають ділове життя взагалі і свою роботу, зокрема, як своєрідну гру, люблять ризикувати, але з розрахунком, і часто захоплюються нововведеннями. На відміну від "борців із джунглями" вони прагнуть не до створення власної "імперії", а до задоволення від перемоги самої по собі. Їхня головна турбота — придбати популярність переможців. Серед сучасних корпоративних менеджерів найбільше широко представлений саме останній тип. Однак у керівників, що займають найбільш високі посади, разом з рисами "гравців" присутні характеристики "людей компанії". Вони ведуть гру, в основному, в інтересах компанії, ідентифікуючи себе з нею. Стимулюючи інтерес до роботи у своїх підлеглих, вони заохочують тих з них, що сприяють успіхам корпорації, і карають тих, хто перешкоджає ім. У міру просування нагору по службовим сходам їх власні інтелектуальні здібності удосконалюються, а риси характеру здобувають таку психологічну структуру, у якій здатні сполучатися дуже різні, часом навіть протилежні риси: прагнення до співробітництва і конкуренції, лаконічність стилю керівництва і нетерпимість до бюрократизму, схильність до ризику і тверезий розрахунок і т. д. Утім, усе це в основному стосується інтелектуально-вольових, а не емоційно-щиросердечних якостей, тобто тих рис особистості, що необхідні керівнику для правильного звертання з людьми. Відзначається, що з кожних десяти опитаних менеджерів, що виразили нестаток у допомозі з боку друзів, лише одне сам виявив бажання допомогти іншим.

Сьогодні багато промислових підприємств США випробують недостачу кваліфікованих керівників

1 2 3 4