Традиции старинных народных англо-шотландских баллад в творчестве английских поэтов эпохи Романтизма

ЗМІСТ 

ВСТУП. .  

РОЗДІЛ I.    ХУДОЖНІ ОСОБЛИВОСТІ І ОСНОВНІ РИСИ АНГЛІЙСЬКОЇ І ШОТЛАНДСЬКОЇ НАРОДНОЇ БАЛАДИ. .  

I. 1. Виникнення і еволюція баладних жанрів. Англо-шотландські народні балади  

I. 2. Народні балади як лірико-епічний і лірико-драматичний жанр.  

СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ. .  


ВСТУП

Курсова робота присвячена дослідженню традиції старовинних народних англо-шотландських балад в творчості англійських поетів епохи Романтизму. Мовним матеріалом для дослідження послужили балади  поетів-лейкістів (Вордсворту, Кольріджу, Сауті) і В. Скотта, а також старовинні балади Англії і Шотландії.

Народні балади створювалися безіменними оповідачами, передавалися усно і в процесі усної передачі сильно видозмінювалися, ставали, таким чином, плодом вже не індивідуальної, а колективної творчості. Джерелами сюжетів балад були християнські легенди, рицарські романи, античні міфи або твори грецьких і римських авторів в середньовічному переказі, так звані «вічні» або «бродячі» сюжети, а також справжні історичні події, стилізовані на основі готових пісенних схем

Перші видання народних балад з'явилися в XVIII ст. і були пов'язані з пожвавленням інтересу літераторів, учених-філологів і поетів до національного минулого і народних витоків літературної творчості. Це були: збірка шотландських пісень і балад «Бесіди за чашкою чаю» (Tea-Table Miscellany, 1724-1732) Аллана Рамзея (Allan Ramsay, 1686-1758), «Пам'ятники старовинної англійської поезії» (Reliques Ancient English Роеtry, 1765) Томаса Персі (Thomas Percy, 1729-1811), двотомна збірка балад і пісень про Робін Гуда (1795) Джозефа Рітсона (Joseph Ritson, 1752-1803), знамениті «Пісні межі» (Minstrely Scottish Border, 1802-1803) Вальтера Скотта і багато інших.

В значній мірі завдяки творчості романтиків балада перетворюється з неканонічного, зовнілітературного жанру у високий жанр, що одержав визнання в художній літературі. Перетворившись в творчості видатних поетів кінця XVIII – початку XIX століть, сюжети народної балади і її різновидів стали загальним надбанням англійської поезії.

Але зараз термін «балада» володіє крайньою розпливчастістю і невизначеністю, оскільки протягом декількох століть різні літературні і фольклорні жанри позначалися словом «балада»: старовинна народна балада, французька, вулична, сентиментальна, готична, романтична. Тому після декілька століть, якщо який-небудь твір називали баладою, це означало, що вона своїм розміром або стилістичними прийомами, образною системою або тематикою, своєю соціальною функцією або загальною тональністю викликає в автора або публіки асоціації з яким-небудь з тих видів балад, про які йшла мова вище. Вірш міг в цілому мало бути схожий на баладу, але наявність одного-двох ознак якого-небудь з її різноманітних типів давала автору право назвати свій вірш баладою.

В роботі здійснювався комплексний аналіз і зіставлення англійських народних балад і балад романтиків.


РОЗДІЛ I.    ХУДОЖНІ ОСОБЛИВОСТІ І ОСНОВНІ РИСИ АНГЛІЙСЬКОЇ І ШОТЛАНДСЬКОЇ НАРОДНОЇ БАЛАДИ

I. 1.    Виникнення і еволюція баладних жанрів. Англо-шотландські народні балади 

Намагаючись дати чітке і повне визначення терміну ballad в англійській мові, можна зіткнутися із значними труднощами. Вони зв'язані з тим, що круг його значень вельми широкий. Причини цього криються особливо в історії і розвитку тих поетичних жанрів, які позначилися цим словом.

Термін ballad сходить до латинського дієслова ballare (танцювати).

<< 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 >>

Похожие работы