Трамвай - история развития, виды и перспективы трамвайного

План

Історія         

Еволюція компоновки трамвая        

Двовісні трамваї   

Трамваї з двовісними візками і зчленовані трамваї     

Нізкопольниє трамваї    

Переваги і недоліки        

Переваги      

Недоліки      

Росія і країни колишнього СРСР   

Сучасні проекти  

Інші країни 

Міжміські і приміські трамваї

Міжнародні трамваї       

 

Трамвай (від англ. tram — вагон, вагонетка і way — шлях, назва відбулася за однією з версій від вагонеток для перевезення вугілля на шахтах Великобритании) — вигляд вуличного рейкового, зазвичай на електричній тязі, використовуваний переважно в городах для перевезення пасажирів по заданих маршрутах. Так само називають і екіпаж або окремий вагон даного виду транспорту.

Трамваї виникли в першій половині, електричні — в кінці XIX века. Після розквіту, епоха якого довелася на, почався занепад трамваїв, проте з кінця XX века спостерігається значне зростання популярності трамвая.

Більшість трамваїв використовують, отримуваний через воздушную контактную сеть за допомогою струмоприймачів (пантографов або штанг), проте існують також трамваї з живленням від третьего рельса і аккумуляторные трамваи.

Окрім електричних, існують кінні (конки), кабельные или канатные і дизельные трамваи. У минулому існували, паровые і бензомоторные трамваї, а також трамваї на тязі від мулов і зебр.

Історія

У XIX веке в результаті зростання городов і промислових підприємств, видалення жител від місць додатку праці, зростання рухливості міських жителів встала проблема міського транспортного повідомлення. Ті, що з'явилися омнибусы стали незабаром витіснятися вуличними кінними залізницями (конками). Перша в світі конка відкрилася в Балтиморе (США, штат Мэриленд) в 1828 році. Були і спроби принести на вулиці міст железные дороги на, але досвід був в цілому невдалим і не набув поширення

Оскільки застосування коней було зв'язане з безліччю незручностей, не припинялися спроби впровадження на трамваї якого-небудь виду механічної тяги. У США дуже популярної була, що збереглася до наших днів в Сан-Франциско як визначна пам'ятка.

Досягнення фізичної науки в області електрики, розвиток електротехніки і винахідницька діяльність Ф. А. Пироцкого в Санкт-Петербурге і В. фон Сименса в Берлине привели до створення першої пасажирської електричної трамвайної лінії між Берлином і Лихтерфельдом в 1881 році, побудованою електротехнічною компанією Сименса. У 1885 році в результаті роботи американського винахідника Л. Дафта незалежно від робіт Сименса і Піроцкого електричний трамвай з'явився в США.

Електричний трамвай виявився прибутковою справою, почалося його бурхливе розповсюдження по світу. Сприяло цьому і створення практичних систем токосъёма (штанговый токосъёмник Спрейга і бугельный токосъёмник Сименса).

У 1892 році першим в Российской Империи трамваєм обзавівся, а незабаром прикладу Києва послідували і інші російські міста: у Нижнем Новгороде трамвай з'явився в 1896 році, в Екатерінославе (нині м. Дніпропетровськ, Україна) в 1897 році, у Москве

1 2 3 4 5 6 7 8

Похожие работы