Урок. Род. Семья. Родня. Родословная. Семейное воспитание в педагогическом наследии В. А. Сухомлинского

 

Тема:  Родина, рідня, рід, родовід.

Родинне виховання у творах В. Сухомлинського.

 

Мета: Знати в вміти розрізняти значення таких слів: «родина», «рідня», «рід», «родовід». Розширювати пізнавальний інтерес учнів. Учити самостійно робити висновки. Розвивати інтерес до творчості В. Сухомлниського, вміння переказувати близько до тексту його оповідання. Виховувати шану до старшого покоління у сім’ї, бережне ставлення до сімейних традицій, любов до рідної землі. До школи, до батьків на матеріалах творів великого педагога.

 

Обладнання: Портрет В. О. Сухомлинського, картина – малюнок, листочки калини, фотоальбом, твори В. О. Сухомлинського, цитати, записи, саджанці рослин, вірші, пісні.


Хід уроку

І. Привітання вчителя

Красиво і затишно в нашому класі

Гості у нас сидять дорогі

Сьогодні у нас родинне свято

І хочеться всіх привітати мені

- Добрий день, рідненькі мами!

Добрий день і татусям!

Добрий день, бабусям рідним!

Добрий день і дідусям!

Добрий день усім гостям!

Привітання гостей учнями «Коломийка».

1 д.      Гостей дорогих ми вітаємо щиро,

Стрічаємо з хлібом, любов’ю і миром.

2 д.      Хліб підносим вам і сіль

На вишитім рушничкові.

І вклоняємось аж до землі.

Щоб були ви завжди здорові.

(Вручають хліб і сіль)

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Вч. – Шановні гості, діти, сьогодні у нас незвичайний урок, дуже цікавий. А от про кого він буде, ви дізнаєтесь, коли розгадаєте ребуси. (смородина, 7’я – сім’я).

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

-Отже, наш урок буде присвячений нашій родині.

Ми з’ясуємо, що таке сім’я, рід, родина, родовід.

А так як наш урок називається «Я і Україна», то і будемо ми проводити його, використовуючи українські пісні «коломийки», українські вірші, українську мальовничу природу.

А девізом нашого уроку будуть слова видатного педагога, директора школи, мудрого вчителя, люблячого батька і турботливого сина Василя Олександровича Сухомлинського. Деякі твори нам уже знайомі, а з деякими ми познайомимося сьогодні.

«Бути хорошою людиною, приносити щастя батькові і матері, не допускати, щоб старість їхня була горем, - нехай це стане бажанням всього вашого життя».

(Запис на дошці або надруковано на аркуші).

ІV. Вивчення нового матеріалу

-А тепер розглянемо український краєвид, який буде прикрашати наш урок.

- Що зображено на ньому?

(Відповіді учнів)

-А що дає людям сонце? (Відповіді).

-А наше сонечко незвичне, його промінчики не прості, на кожному з них щось записано.

Давайте поглянемо, що записано на 1 промінчику!

1 промінь «Сім’я»

Вч. – Діти, як ви думаєте, кого можна назвати сім’ю? (Відповіді)

Вч. – Отже, сім’я складається з мами, тата і дітей, або батьків і дітей.

Батько і мати – найрідніші для нас люди, від них ми одержали життя. У сім’ї усі люблять і поважають одне одного.

І для батьків ми підготували такі віршовані рядки.

1 д. Мамо, матусенько, мамочко, ненько,

Матінко, усміх твій ніжний люблю,

Мамочко рідна, моя дорогенька,

Понад усе тебе в світі люблю.

2 д. Татку, татусечку, таточку, татку,

Кращого в світі не має навкруг!

Таточку хочу тебе я обняти

Ти – мій порадник, заступник і друг.

2 промінь «Рід»

Вч. – Діти, у ваших татів і мам також є батьки.

Скажіть, як ви їх називаєте? (Відповіді).

- А вони також були колись маленькими і у них теж були батьки, бабусі і дідусі. А чи знаєте ви, як вам їх називати? (Прабабусі і прадідусі).

Отже, усі: бабусі і дідусі, прабабусі і прадідусі, прапрабабусі і прапрадідусі, їхні батьки і батьки їхніх батьків – це усе ваш рід.

Вч. – Для наших бабусь і дідусів ми також приготували віршовані рядки.

3 д.      Я до бабусі з любов’ю звертаюсь

Бабцю, бабусю, бабуню

1 2 3

Похожие работы

Рефераты

Курсовые

Дипломные