Устройство и принцип работы четырехтактного двигателя

Пристрій і принцип роботи чотиритактного двигуна 

 Вже давно виробники встановлюють 4-тактные двигуни на мотоцикли. Нові китайські скутери теж оснащуються чотиритактним ДВС (двигуном Отто). Про пристрій і принцип роботи цього двигуна, а так само про відмінності 4-тактного мотора від 2-тактного написана ця стаття.

Довідка

Винахідник 4-тактного двигуна внутрішнього згорання німець Николаус Серпень Отто (1832-1891). Тому ДВС іноді називають двигуном Отто.

З міркувань економічності, все більше скутерів оснащується чотиритактними двигунами. Хоча ці мотори при однаковому об'ємі циліндра поступаються по потужності двухтактным, вони володіють своїми перевагами:

-економічність витрати палива

-надійність

-простота обслуговування

-чотиритактний двигун працює тихіше і стійкіше.

На відміну від двотактного двигуна, в якому мастило коленвала, підшипників коленвала, компресійних кілець, поршня, пальця поршня і циліндра здійснюється завдяки додаванню масла в паливо; коленвал четырехтакного двигуна знаходиться в маслянной ванні. Завдяки цьому Вам не треба змішувати бензин з маслом або доливати масло в спеціальний бачок (на моделях двотактних скутерів з роздільною системою мастила). Досить залити чистий бензин в паливний бак і можна їхати, при цьому відпадає необхідність покупки спеціального масла для 2-тактных двигунів. Так само на дзеркалі поршня і стінках глушника і вихлопної труби утворюється значно менше нагари. До того ж, в 2-тактном двигуні відбувається викид паливної суміші у вихлопну трубу, що пояснюється його конструкцією. До незначних недоліків, які з лишком окупаються достоїнствами, можна віднести роботи по регулюванню теплового зазору клапанів і час розгону скутера з місця, яке дещо більше, ніж у двотактних мопедів. Останню проблему можна усунути оптимальною настройкою варіатора і відцентрового зчеплення.

Отже, перейдемо до опису пристрою і роботи чотиритактного двигуна скутера

На коленвале встановлена провідна зірочка, що забезпечує (через ланцюг) обертання розподільного валу, що знаходиться в головці циліндра. Цей вал визначає, коли повинен бути відкритий або закритий один з двох клапанів (клапани впускання і випуску), залежно від положення поршня. На розподілвалі знаходяться куркульки, які задіюють коромисла клапанів. (на схемі зображений розподільний вал) 

Коромисла натискають на той або інший клапан, відкриваючи його. Між регулювальним болтом коромисла і клапаном повинні бути зазор, так званий тепловий зазор. При нагріванні метал розширюється, і якщо тепловий зазор малий або його немає зовсім, то клапани щільно не закриватимуть впускний або випускний канали, тому так важливо регулювати зазор клапанів. (читайте статтю "Регулювання зазору клапанів") Вихлопні гази гарячіші за паливну суміш, і випускний клапан нагрівається (а отже і розширюється) більше, ніж впускання. Цим пояснюється різниця зазорів на впускному і випускному клапанах.

Принцип роботи двигуна внутрішнього згорання вивчають в школі, але я все ж таки опишу його.

Перший такт, впускання. Поршень йде вниз, клапан впускання відкривається, і паливна суміш поступає з карбюратора в циліндр. Коли поршень досягає нижнього положення, клапан впускання закривається.  

Другий такт, стиснення. Поршень йде вгору, паливна суміш стискається. Кокда поршень знаходиться в декількох міліметрах від верхньої мертвої точки (ВМТ), свічка запалює паливо, стисле поршнем.  

Третій

1 2