В гостях у іменника - виховний захід з української мови

В ГОСТЯХ У ІМЕННИКА

Мета. Закріпити знання учнів про частину мови іменник. В ігровій формі виявити знання дітей, вчити їх емоційно обігравати ролі, виховувати дружні відно­сини.

Клас готується заздалегідь, запрошує на свято пара­лельний клас.

Герої свята: Королева Граматика, Знак Окли­ку — перший міністр Королеви, Генерал Словник, Іменник, Однина, Множина, Чоловічий рід, Жіночий рід, відмінки — Називний, Родовий, Давальний, Знахідний, Орудний, Місцевий, Клична форма, І Відміна, II Відміна, III Відміна, IV Відміна, вовк Вольдемар, лисиця Алексіс, кіт Супермен.

Виходить Королева Граматика, за нею йде її міністр - Знак Оклику. Королева.

Країна казкова — Українська мова!

Панує в ній злагода, розум і лад.

(До міністра). Чиї перед нами лежать володіння?

Знак Оклику. В Іменника нині святковий парад!

Виходить Генерал Словник.

Словник (кланяється).

Моє шанування тобі, Королево!

Парадний чекає тебе чистовик.

Цікава подія відбудеться нині:

Прийняти парад вже готовий Словник!

Звучить урочиста музика, виходить іменник зі своєю сви­тою, яка шикується за Іменником.

Іменник.

Погляньте, веселі й стрункі наші лави!

Зібрались разом не заради забави!

Іменник — потрібна частина для Мови,

Свої володіння відкрити готовий!

Я — Іменник! Я — Частина Мови!

Означаю я предмет якийсь завжди!

На питання «Хто?» і «Що?» відповідаю,

Маю я відмінки, числа і роди!

Я з словами іншими у дружбі,

Можу буть залежним, головним. . .

Членом будь-яким у реченні буваю —

Не жалію й трішечки за тим.

(Звертається до дітей).

Ну ж, назвіть швиденько враз,

Де іменники круг нас?

Я запитую вас: «Хто?» —

Ви назвіть живих істот.

А як «Що?» я запитаю —

Неживий предмет згадаю.

Хто? (Діти називають іменники, що означають істот, людей. . . ).

Що? (Діти називають назви предметів)

Словник.

Видно, видно. . . Добрий ти й хороший

Ну ж бо, підданих своїх представ!

Королева. Ну ж, показуй володіння, прошу!

Знак Оклику. Починається парад іменникових лав!

Звучить музика. Наперед виходять Роди.

(Чоловічий Рід у капелюсі, Жіночий Рід у хустині, Середній Рід — у чепчику).

Роди (разом).

Іменнику служим весь вік без біди.

Його ми і друзі, і слуги — Роди!

Чоловічий Рід.

Я — Чоловічий Рід — пора всім знать:

Я означаю чоловічу стать!

Мої іменники — усі чоловіки!

Сміливі й мужні, справжні козаки!

Жіночий Рід.

А я — Жіночий Рід об'єдную до себе.

Красиві, ніжні, лагідні мої слова:

Любов, Троянда, Зірка, Афродіта,

Ще Ніжність, Ласка. Це усе — Вона!

Середній Рід.

Середній Рід — звичайно вся малеча,

Усе-усе, що означа — Воно!

Мене впізнають всі на світі діти,

Бо про іменник знають вже давно.

Іменник.

Спасибі вам за те, що є ви в мене,

Іменник з вами легко упізнать.

(Звертається до Однини і Множини).

А ви ж хто? Ну ж скажіть всім сміливіше.

Пора про себе голосно сказать!

Однина.

Коли один, самотній стрівся вам іменник,

І слово означа один лише предмет —

То я тут — Однина паную в цьому слові,

Мене не бійтеся — скажу вам наперед!

Множина.

Одним я словом зву іменників багато,

Вони всі схожі, ніби близнюки.

Заходьте, любі, всі до мене в гості,

Вас познайомлю з ними залюбки!

Однина

Ми пропонуємо відразу, в мить оцю

У нашу гру охоче всім зіграти.

Множина.

Як в однині іменник —сплеск один!

Як в множині — то оплесків багато!

(Називають довільні іменники в однині і множині — аудиторія реагує відповідно на слова оплесками).

Іменник.

Тепер Відмінків черга наступила.

Будь ласка, слово вам, Відмінки милі!

Називний.  

Ми — Відмінки веселі та жваві.

Називаю я всіх — і тому — Називний!

На питання Хто? Що? — залюбки відзиваюсь,

Я простий і звичайний відмінок прямий!

 

Родовий.

Родовий я відмінок!

Кого? та Чого? — виглядаю.

Чи сховався хтось де, чи когось там нема.

Я не гордий, і друзів багато я маю,

Непрямий я, та то все дарма!

Давальний.

Щедрий

1 2 3

Похожие работы

Рефераты

Курсовые

Дипломные