Военное искусство в период Второй мировой войны

План

1. Характерні риси розвитку військового мистецтва

2. Особливості стратегічного наступу

3. Особливості стратегічної оборони

4. Тактика наступального бою

5. Тактика загальновійськового бою

Список використаної літератури

1. Характерні риси розвитку військового мистецтва

Озброєні Сили СРСР провели в 1941 - 1945 рр. більше 50 операцій груп фронтів, близько 250 фронтових операцій, тисяч битв і боїв, в ході яких військова теорія і практика збагатилися видатними зразками стратегії, оперативного мистецтва і тактики. Більшість операцій відрізнялися оригінальністю задуму, високою майстерністю командного, політичного і всього особового складу, великою ефективністю ударів по ворогові.

У розвитку військового мистецтва в роки війни виявилися наступні характерні риси.

По-перше, тісний зв'язок теорії з практикою. Досвід озброєної боротьби, хід і підсумки боїв і битв з сильним супротивником були критерієм правильності військово-теоретичних положень і в той же час основою для вдосконалення способів ведення військових дій, підвищення їх ефективності, розробки нових прийомів, що найбільшою мірою відповідали вимогам озброєної боротьби

По-друге, залежність розвитку військового мистецтва від рівня технічної оснащеності військ і морально бойових якостей особового складу. Зміни матеріально-технічної бази Озброєних Сил, розширення арсеналу військових засобів і поліпшення тактико-технічних властивостей відкривали перед стратегією, оперативним мистецтвом і тактикою більше можливості по розробці і впровадженню і практикові нових способів ведення військових дій, вдосконаленню організаційної структури, оперативного і бойового використання видів Озброєних Сил.

Залежність військового мистецтва від морального духу військ знайшла вираз мені в їх самовідданій боротьбі з ворогом, у виконанні бойових завдань в найскладнішій обстановці. Моральна перевага радянських військ над військами вермахту у вирішальному ступені сприяла нестримному пориву в наступі і активності в обороні, найбільш ефективному використанню зброї.

По-третє, всесторонній облік всієї сукупності чинників, що обумовлюють боєздатність пошук обох сторін, при оцінці співвідношення сил в кожній операції. Умінням реально і об'єктивно оцінювати свої сили і можливості, сильні і слабкі сторони супротивника визначалася перевага радянського військового мистецтва над мистецтвом вермахту

По-четверте, творчий характер радянського військового мистецтва, що виражався в постійному розвитку форм і способів військових дій, в умілому виборі їх відповідно до конкретної обстановки, в рішучій відмові від догматизму, сталих теоретичних положенні у разі їх невідповідності умовам, що змінилися, і вимогам озброєної боротьби. На відміну від шаблонного застосування статутних положень і дріб'язкової регламентації військових норм, властивих вермахту, радянському військовому мистецтву були властиві всесторонній аналіз обстановки, глибоке наукове передбачення, уміле застосування основних принципів ведення військових дій з урахуванням накопиченого бойового досвіду. Принципи військового мистецтва розглядалися радянським командуванням не ізольовано один від одного, а в органічному взаємозв'язку з урахуванням конкретної обстановки в кожному бою і операції.

Творчий характер радянського військового мистецтва знайшов яскравий вираз в сміливості і гнучкості оперативно-тактичного мислення командирів, їх ініціативних діях на полі бою, впровадженні нових досягнень військової теорії в бойову практику військ і штабів.  

2. Особливості стратегічного наступу

Стратегічний наступ включав систему одночасних і послідовних стратегічних операцій, що проводяться по єдиному задуму групою фронтів спільно з об'єднаннями ВВС і Військ ППО (а на приморських напрямах - і з силами флоту) для досягнення важливих військово-політичних цілей.

У більшості стратегічних наступальних операцій брали участь керовані Ставкой ВГК партизанські

1 2 3 4 5 6 7