Влияние НТР на туристическую индустрию

План

1. Інноваційні процеси на транспорті та в засобах розміщення

  • Тенденції розвитку авіаційного транспорту
  • Залізничний транспорт
  • Розвиток морських круїзів
  • Інновації в готельному бізнесі

2. Застосування інформаційних технологій в туризмі

3. Глобальні розподільні системи

Список літератури

 

 


1. Інноваційні процеси на транспорті та в засобах розміщення

Тенденції розвитку авіаційного транспорту

Інноваційні процеси в науці, що породжують значні зміни в техніці і технологіях, завжди чинять серйозний вплив на поведінку людини, його потреби і стиль життя. Розглядаючи туризм як соціальне явище, слід зазначити, що нововведення в його організації, розширення числа учасників подорожей значною мірою залежать не лише від наукових і технічних досягнень, але і від соціальних потреб суспільства. З цієї причини туризм сприймається як діяльність, пов'язана з відпочинком і споживанням рекреаційних послуг, відновленням життєвих сил людини, витрачених на виробництві, і компенсацією одноманітності життю в міських умовах.

Як вже відзначалося, туризм став активно розвиватися після появи залізниць в Англії. Потім з'явилися пароплави, які стимулювали розвиток річкових і морських подорожей. Технічний прогрес впливав на модернізацію і розширення сфери послуг. З виникненням і розвитком автомобільної промисловості почав культивуватися автотуризм. На початку XX ст. для перевезення людей стали використовуватися літаки. Авіація дала можливість туристам економити час на переміщення з одного місця в інше і відвідувати віддалені райони нашої планети. Ми стали свідками перших польотів туристів в космос, на черзі - організація регулярних космічних туристських експедицій.

Транспорт і туризм тісно пов'язані між собою. Розвиток транспорту стимулює розвиток туризму, в результаті налагоджується взаємовигідне економічне співробітництво.

Це можна прослідкувати на прикладі розвитку авіаційних перевезень у світі. Якщо в 1938 р. авіаційний транспорт обслужив 3 млн, то в 1980 р

тільки регулярними рейсами було перевезено 748 млн, а в 2005 р. , згідно з даними ІКАО, - 1,02 млрд чоловік.

Починаючи з 1960-х рр. широко використовувалися літаки з турбореактивними двигунами, які до 1980 р. складали вже 73,7 % від загального парку. Поява на міжнародних лініях широко фюзеляжних літаків, які перевозили по декілька сотень пасажирів, відкрила нові можливості. Передвісником нової епохи, що настає, в авіаперевезеннях став літак "Джамбо-джет" - Боїнг 747. Це був перший літак, призначений для однієї-єдиної мети: перевозити якомога більше пасажирів з найменшими витратами.

Широко фюзеляжні літаки використовуються головним чином для перевезення пасажирів на далекі відстані, а тарифи на політ в звичайних авіакомпаніях порівняно високі, тому стали з'являтися авіакомпанії, що дістали назву "дешевих" перевізників (Low - Cost Carriers - LCC). Ці компанії спеціалізуються на коротких маршрутах і застосуванні низьких тарифів. Їх діяльність, завдяки вигідним для клієнтів тарифам і організації маршрутів на найбільш популярних напрямах, а також використанню для продажу квитків власних вебсайтів в Інтернеті, нестримно розширюється, особливо в Європі і Азії.

До 2005 р. кількість "дешевих" авіакомпаній перевищила 130, а число маршрутів, що обслуговуються ними, перевалило за тисячу. Нині цими компаніями перевозиться більше 20 % усіх пасажирів. Згідно з прогнозами в 2010 р. цей показник досягне 33 %, "дешеві" перевізники перевозитимуть більше 220 млн людей. З кожним роком посилюватиметься конкуренція між регулярними і чартерними перевізниками, відповідно мінятиметься і політика туристських компаній.

На збут послуг і регулювання діяльності авіакомпаній туристського бізнесу значний вплив робить впровадження збутових технологій через електронну мережу. Оперативний продаж квитків через Інтернет стає усе більш популярним.

Науково-технічний прогрес привів не лише до розвитку авіаційних перевезень, але і

1 2 3 4 5 6

Похожие работы

Рефераты

Курсовые

Дипломные