Вредное влияние телевидения

Шкідливий вплив телебачення

Дуже важливою проблемою при розгляді впливу телебачення на маси є вплив його на дітей. На думку доктора психологічних наук В. И. Лебедева, саме діти виявляються самою уразливою для гіпнотичної дії групою, зважаючи на незахищеність їх психіки самосвідомістю. Якщо раніше вихованням особи займалися батьки або найближчі родичі, то зараз, ці функції узяв на себе телевізор. На відміну від батьків, телевізор ніколи не відстороняється від юних глядачів, задовольняє їх духовні потреби і наставляє їх в житті.  Хотілося б відзначити, що діти, через відсутність у них повної свідомості меж реальності, всі події, які відбуваються перед їх очима, сприймають як сьогодення. Вбивство і насильство не викликають у них відчуття страху або огиди, тому що в результаті звикання до таких телепередач побачене на екрані стає для дітей не тільки реальним, але і природним.  Отже, розглянувши деякі чинники внутрішнього душевного стану, що сприяють навіюванню людини, а також спеціальні методи посиленої гіпнотичної дії на психіку, ми робимо вивід словами психотерапевта А М. Кашпировского що, "завдяки телевізійному відтворенню, навіюваність з екрану багато разів збільшується" [9].  Тепер розглянемо процес навіювання, здійснюваний шляхом словесної дії на людину.  Залежно від складу і стану нервової системи, навіювання відбувається або в першій стадії гіпнозу, для якої характерне відчуття спокою, розслаблення м'язів, збереження зв'язку з тими, що оточують і здатність протистояти словесному навіюванню, або в другій, глибшій, для якої характерні сонливість, заціпеніння, пасивна подчиняемость навіюванню. Основою навіювання в гіпнотичному стані є можливість підтримувати зв'язок телевізора з людиною і високу концентрацію уваги на екрані і телевізійному повідомленні. Це звукова дія, як правило, не перериває гіпнотичного стану і впливає на психіку глядача відповідно до змісту повідомлення.  Характер словесного навіювання залежить від психічного стану, особливостей особи, а також мети, яку затверджують навіюванням. Подібну аналогію можна провести і по відношенню до численної аудиторії

"Чим специфичней, жорсткіше аудиторія, - пише Кашпіровський, - тим продуманнее, досконало повинні бути методи ведення" словесної дії. Зібравши, величезний досвід в телевізійному навіюванні, він указує, що для зміни поведінки людини або суспільства необхідно змінити установку або передачу [9].  Знаючи силу телевізійного навіювання, він також говорив і про метод навіювання при роботі з масами: "Створюючи певні установки, ми орієнтуємо суспільство на якісь моральні вчинки" [9]. "Телевнушение - засіб маніпулювання суспільною свідомістю", - відзначає кандидат медичних наук Ю. Савенко і продовжує: "Воно ще і засіб телеманипулирования громадською думкою". Досить пригадати, як відреагувала мільйонна аудиторія на кончину телелюбимца В. Листьева. Країна занурилася в глибокий траур, якого не було, коли в Грізному гинули сотні військових, молодих хлоп'ят. Таким чином, за допомогою телебачення величезні маси населення і окремих осіб можна примусити здійснювати певні дії.  Проте повернемося до установки. "У людей, - говорить Кашпіровський, - вона спрацьовувала безвідмовно. Головне - всі повірили через дію телеекрану. Повірили, і тепер цим потрібно користуватися" [9].  Плодами використання телевнушения є свідоме розкладання і поневолення особи і суспільства у всьому світі.  Людина, що сидить перед екраном, приводиться, як ми вже з'ясували, в гіпнотичний стан, отже, - пише психолог А. Мори, - він "знаходиться у владі того, хто справляє враження на його відчуття або уяву. Експериментатори стверджують, що можна не тільки нагадати йому деякі думки, але і навести його на тих, які маєш сам, і

1 2 3 4 5 6

Похожие работы