Японский театр Кабуки

План

Історія. 3

Зародження. 3

Період з 1629 по 1652. 4

«Чоловічий» період. 4

Період Ґенроку (1673—1735) 5

Кабукі після Реставрації Мейдзі 6

Кабукі у теперішній час. 6

Елементи кабукі 7


Кабукі
(яп. ???, букв. «пісня, танець, майстерність») — один з видів традиційного театру Японії. Становить синтез співу, музики, танця і драми, виконавці використовують складний грим і костюми з потужною символічним навантаженням.

Історія

Актор кабукі Кацукава.

Зародження

Жанр кабукі утворився в XVII віці на основі народних пісень і танців. Початок жанру поклала Окуні, служниця святилища Ідзумо Тайся, котра у 1602 р. стала виконувати новий вид театралізованого танцю у висохлому руслі ріки неподалік Кіото. Жінки використовували жіночі та чоловічі ролі в комічних п'єсках, сюжетами яких були випадки з повсякденного життя. Новий жанр швидко став популярним, Окуні навіть запрошували виступати перед Імператорським двором. На гребні успіху нового виду театрального мистецтва почали виникати конкуруючі трупи, що дало початок зародженню театру кабукі, як сполучення драматичного і танцювального мистецтва, в якому всі ролі виконувалися жінками.

Спочатку, кабукі ставив переважно з грубі та непристойні вистави; багато акторок вели аморальний спосіб життя. Через це для назви кабукі іноді використовували омонім (яп. ???, кабукі, «театр співаючих і танцюючих куртизанок»).

Період з 1629 по 1652

Дещо груба і, навіть, шалена атмосфера театральних вистав кабукі привернула до себе увагу сьоґунату

wikipedia. org/wiki/%D0%A1%D1%8C%D0%BE%D2%91%D1%83%D0%BD%D0%B0%D1%82_%D0%95%D0%B4%D0%BE">Токуґава, і в 1629 році, у цілях збереження суспільної моралі, жінкам було заборонено виступати на сцені. Деякі історики вважають, що уряд також був занепокоєний популярністю вистав, що вивітлюючих життя звичайних людей, а не героїв давнини, і скандалами, зв'язаними з кабукі, у які були втягнені деякі урядовці.

Через велику популярність кабукі, місце жінок-виконавиць ролей зайняли юнаки. Разом з цим змінився і характер вистав — більше уваги приділялося драматичному мистецтву, ніж танцю. Однак, це мало вплинуло на моральну сторону вистав, до того ж хлопці-актори були не менш доступні для публіки, ніж їх попередниці. Вистави часто припинялися бешкетами, що зумовило сьоґунат заборонити виступи юнаків на сцені кабукі в 1652 році.

 «Чоловічий» період

З 1653 р. в трупах кабукі могли виступати тільки зрілі чоловіки, що спричинило розвиток витонченого, глибоко стлізованого виду кабукі — яро-кабукі (яп. ?????, яро: кабукі, «шахрайський кабукі»). Ця метаморфоза відбулася під впливом також популярного в той час в Японії комічного театру кьоґен. Практично до сьогодні всі ролі кабукі виконуються чоловіками. Актори, які спеціалізуються на виконанні жіночих ролей називаються онаґата або ояма (яп. ??, «[актори] жіночого стилю»). Два інших стилю виконання називаються араґото (яп. ??, «грубий стиль») і ваґото (яп. ??, «м'який, гармонійний стиль»). Серед акторів кабукі існують справжні театральні династії, які спеціалізуються на певних стилях гри.

Вистава в театрі кабукі. За ширмою праворуч сховані музиканти

Період Ґенроку (16731735)

У часи періоду Ґенроку, театр кабукі процвітав. Структура вистав була формалізована, з'явилося багато елементів стилізації. Установилися й типи

1 2 3