Применение социально-культурного подхода в менеджменте
Застосування соціально-культурного підходу в менеджменті
Сучасне виділення соціально-культурного підходу в різних галузях бізнесу і менеджменту дозволяє по іншому підійти до осмислення проблеми культуроцентричності основних ціннісних орієнтацій народів у взаємозв'язку культур. Ця проблема є вельми актуальною для регіонів, де формується активна сфера розширення конкретної співпраці між менеджерами, зокрема в області реклами, збуту тощо.
В цих значущих сферах соціальних комунікацій облік взаємних відмінностей в соціокультурній сфері викликає теоретичний і практичний інтерес.
Культура впливає на поведінку і спілкування не прямо, а опосередковано - через цінності, які знаходять віддзеркалення в професійній діяльності менеджерів, оскільки цінності багато в чому визначають ефективність діяльності менеджерів в цілому, а національні і культурні відмінності роблять вплив на відбір інформації в процесі спілкування, вибір мотиваційних стратегій, на саму особу менеджера, її міжособові, соціальні відносини, навики взаємодії з іншими на основі найважливіших і глибинних принципів, що визначають його відносини з навколишнім світом. Не дивлячись на те, що менеджери як професіонали у всіх культурах дотримуються, в основному, одних і тих же цінностей, пріоритет цих цінностей розрізняється залежно від відмінностей в організації соціокультурного середовища.
Під менеджментом розуміється система управлінської діяльності, що забезпечує успішне функціонування самих різних соціальних інститутів - організацій, покликаних здійснювати деяку соціально-значущу діяльність. Взагалі, соціально-культурна сфера - складне, неоднозначне поняття. Одні автори визначають соціально-культурну сферу як сукупність підприємств, що випускають продукт, пов'язаний з життєдіяльністю людей, і в цьому випадку до соціально-культурної сфери відносяться дуже багато галузей економіки, такі як автомобілебудування, виробництво побутової техніки і ін. Інші вкладають в поняття соціально-культурної сфери сукупність підприємств, що виконують соціально-культурні функції, що мають значення для культурного рівня всього суспільства, в цьому випадку в соціально-культурну сферу потрапляє достатньо вузький перелік підприємств - театри, бібліотеки, клуби, музеї