Анализ ассортимента косметических средств

План

Вступ

1. Історія виникнення косметичних засобів

2. Сучасний стан виробництва та реалізації косметичних препаратів

3. Класифікація асортименту засобів для догляду за шкірою

4. Сировина для косметичних товарів

Список використаних джерел

 

Вступ

Косметичні препарати - препарати, які застосовуються для догляду за шкірою, нігтями, волоссям, ротовою порожниною; виконуються гігієнічні, профілактичні та естетичні функції. Для досягнення максимального позитивного косметичного ефекту Косметичні препарати надається певна косметична форма, яка забезпечує зручність при застосуванні та отримання певної спрямованості дії.

Косметичні препарати поділяють залежно від призначення (дії) на гігієнічні, лікувально-профілактичні та декоративні.

Косметичні препарати гігієнічні призначаються для нормалізації фізіологічних властивостей шкіри та її придатків, запобігання впливу негативних факторів зовнішнього середовища. Косметичні препарати цієї групи виявляють ефекти пом’якшення, захисту від екзогенних чинників (атмосферних, виробничих та побутових), очищення, ароматизації, тонізації, дезінфекції, зволоження та інше.

Косметичні препарати лікувально-профілактичні мають транс епідермальний рівень впливу і забезпечують косметичний ефект як на поверхні шкіри, так і в її глибоких шарах. Косметичні препарати профілактичні усувають дію провокуючих розвиток захворювання факторів, сприяють зміцненню бар’єрних функцій шкірних покривів та організму в цілому (зубні пасти протикарієсної дії, шампуні проти лупи тощо). За допомогою лікувальних Косметичними препаратами досягається усунення первинних проявів патології шкіри - первинних морфологічних елементів (ознак) - плям, пухирців, вузлів, вузликів та інші, які в косметології називаються косметичними недоліками.

Косметичні препарати декоративні застосовуються для досягнення естетичного вигляду обличчя та тіла, візуальної корекції та маскування незначних недоліків шкіри завдяки властивостям барвників та пігментів, що діють на поверхневий шар шкіри. Активність косметичних препаратів зумовлена його складом, концентрацією активних і допоміжних речовин, їх фізико-хімічним властивостями, розміром молекул, рівнем проникнення, станом шкірних покривів тощо. Для більшості косметичних препаратів властивий епідермальний рівень проникнення, зумовлений призначенням та спрямованістю дії. Основа косметичних препаратів представлена такими дисперсними системами: справжніми розчинами, колоїдними розчинами, емульсіями, суспензіями, порошками.


1. Історія виникнення косметичних засобів

Історія виникнення косметичних засобів сягає такої давньої давнини, що й простежити важко. Відомо, що вперше використовували косметику аборигени Австралії та Африки для нанесення на обличчя ритуальних фарб. Тобто застосування фарб мало в першу чергу культове значення.

Ще 3000р. до н. е. в Давньому Єгипті були відому косметичні засоби. У давньоєгипетських гробницях були знайдені різні мазі, пахощі з ладану, трояндовою і лавандовою оліями, також існують відомості про використання анісу, кедру, коріандру, кмину, цибулі, часнику. На стінах гробниць можна знайти рецепти різних косметичних засобів – пахощів, мазів, кремів, фарб. Ці засоби в першу чергу використовувалися жерцями для ритуальних служінь своїм богам. Таким дивним чином саме служитель храму були першими творцями та споживачами косметичних засобів.

Нікого не здивує факт використання косметики легендарною Клеопатрою. До речі є відомості, що Клеопатра мастила вітрила свого човна ароматами та різними пахощами, щоб люди думали, що по Нілу пливе богиня. Мабуть, саме Клеопатра створила першу книгу по косметології під назвою «Про ліки для обличчя».

Єгипетські жінки в зачіски на головах заплітали «ароматні шишки». Відомий найстародавніший давньоєгипетський рецепт духів, в складі якого були присутні аромати мірри, ялівцю, кипарису, м’яти, меду, коріандру. В основу парфумів входило оливкова олія. Далі використовувались буквально всі рослини, які містили ефірні масла( троянда, шафран і т. д. )

Настоювалась ця парфумована речовина не менше 7 діб.

Загалом турбота про зовнішність була першочерговою для кожного єгиптянина, причому, як для чоловіків, так і для жінок.

Стародавня Греція та Рим. Стародавні греки вважали богинею краси Афродіту. Саме з нею пов’язані легенди про красу. Гречанки чорною фарбою підводили очі, сажею малювали вії рум’янили обличчя. Книги про косметику –«Косметикон», праці Галена, Крітія, Гіппократа. У Стародавньому Римі косметика стала досить прибутковим бізнесом: віддавалися чималі гроші за мазі та креми з Єгипту, яким приписувалися магічні властивості. Чудовий дорогий вигляд та неповторний відблиск золота сприяв такому враженню. Римлянки користувалися пудрою з рисової і пшеничної муки, рум’яною із винних дріжджів, сажею для вій та брів. Саме в Римі чищення зубів стало щоденною гігієнічною процедурою, а фарбування волосся – унікальним підкресленням власної особистості.

Стародавній Схід. Основою макіяжу для жінок Японії, Китаю, Кореї було нанесення білил та рум’ян на шкіру обличчя, очевидно для того, щоб приховати жовтуватий відтінок обличчя. Хоча це було дорогим задоволенням та ознакою аристократизму через дорожнечу таких косметичних засобів.

У мусульманських країнах жінки надавали особливу увагу своїй зовнішності. Масажі, догляд за нігтями, обличчям, всім тілом були щоденним ритуалом.

Стародавня Русь. Багато говорити не доводиться: всім відомі руські лазні з віником, так само масажі з мазями. Косметика для обличчя та по догляду за волоссям в основному створювалась із природних компонентів рослинного і тваринного походження. Всім відомі давні рецепти: миття волосся яйцем, полоскання травами, кисломолочні продукти – для зм’якшення шкіри рук і обличчя, мазі та настоянки для із м’яти, кропиви, дубової кори, мати-й-мачухи, звіробою, хмелю, в якості рум’ян відмінно підходили вишні, буряк, малина, для білизни обличчя – мука, вугілля та сажа – для брів. Тобто, вся «елітна косметика» - це плоди з саду, лісу та городу.

Цікавим фактом із історії косметичних засобів і неабияким нововведенням було винайдення мила у 19-му столітті.

 

2. Сучасний стан виробництва та реалізації косметичних препаратів

Парфюмерно-косметичну продукцію за кордоном виробляють понад 500 фірм і підприємств, але більше половини обсягу виробництва сконцентровано в руках 10 найбільших компаній: "L'Oreal" (Франція), "Procter & Gamble" (США), Revlon (США), Florena, Londa, Wella, Schwarzkopf(Німеччина), "Oriflame" (Швеція), Lumene (Фінляндія). Найбільшим виробником парфюмерно-косметичних товарів є США (близько 13 загального обсягу). Приблизно стільки ж продукції виробляється в Європі. Для структури асортименту, що виробляється в світі парфюмерно-косметичноїпромисловістю, характерна значна частка косметичної продукції, причому близько 65 % становлять кошти для догляду за шкірою. Це пояснюється демографічною ситуацією і переважанням старших вікових груп у структурі населення, що користується косметикою. Тому в останні роки виробники витрачають багато коштів, що уповільнюють старіння. Велика увага приділяється розробці гіпоалергенних косметичних засобів, тому що збільшилося число людей, що страждають на алергію. Велику групу (друге місце) серед косметичних товарів складають кошти по догляду за волоссям. За останні роки збільшилася частка засобів для укладання волосся і додання їм кольору.

У структурі асортименту світового виробництва парфумерно-косметичних товарів за останні десять років збільшилася частка парфумерії. Основними виробниками парфумерії є Франція та США (приблизно по 40% обсягу виробництва).

Нині багато фахівців в області косметики припускають, що найближчим часом на світовому ринку японські фірми ( «Шіссейдо», «Као», «Нішібаі» тощо) потіснять нинішні провідні фірми в частині виробництва косметичних товарів. На відміну від американських і європейських виробників вони вважають за краще вкладати кошти в наукові розробки, а не в інтенсивну рекламу.

1 2 3 4 5 6 7 8

Похожие работы